Lumene Sensitive Touch

Här kommer en titt i (valda delar av) mitt badrumsskåp. Sedan en månad tillbaka använder jag produkter från Lumene Sensitive Touch – en serie för känslig hy. Jag använder Clensing Emulsion, Gentle Toner, Instant Relief Serum, Daily Moisture Cream och Comforting Night Cream. Sensitive Touch är inte någon nyhet i hyllorna utan har funnits i flera år, men jag tycker ändå att den är värd att skriva om, eftersom den har fungerat väldigt bra för at lugna och återfukta min känsliga hy.

Serien är famtagen i samarbete med finska Astma- och allergiförbundet och motverkar såväl rodnader som stramhet i hyn, symptom som är ganska typiska för just känslig hy. Linextrakt och andra ingredienser ska skydda hyn mot såväl yttre påverkan som för tidigt åldrande.

Rengöringsemulsionen är något fylligare än en vanligt rengöringsmjölk. Den tar bort makeupen bra (dock använder jag separat ögonmakeupremover för att slippa gnugga) men väldigt skonsamt, vilket gör att huden inte känns stram eller torr efteråt. Ansiktsvattnet applicerar jag på en bomullsrondell och det har en omedelbart lugnande effekt och känns även lätt återfuktande. Serumet använder jag under både dag- och nattkrämen och det dämpar helt klart rodnader i hyn. Båda krämerna har en lite underlig, nästan klistrig, konsistens, men de går trots detta snabbt in i huden och gör att hyn känns smidig och mjuk. Dagkrämen fungerar utmärkt under makeup och nattkrämen känns lite extra vårdande.

Serumet är den riktiga pärlan – detta kommer jag nog köpa flera flaskor av och även använda tillsammans med andra hudvårdsserier för det fungerar verkligen lugnande på huden och dämpar rodnader.

4 thoughts on “Lumene Sensitive Touch

  1. Använder ansiktvattnet (som snart är finito) och dagcremen har räddat min torra hy denna vintern som varit. Alla torrfläckar jag brukar ha annars har hållt sig borta! Ska testa rengöringscremen också, eftersom jag är så nöjd med de andra produkterna. Dessutom tål jag den, inga utslag eller eksem. Perfekt🙂

  2. marybeth: vad kul att höra!

    fröken frodig: visst är det härligt när man hittar produkter som passar!?

    fåfängan: jag har inte så bra koll på Lumenes fullständiga hudvårdssortiment men den här är i alla fall väldigt snäll och mild och känns väldigt bra för torr hy.

Vad tycker du?

