Update: Maybelline Dream Creamy Foundation

För ett tag sedan skrev jag om Maybellines nya foundation Dream Creamy Foundation, en variant av den storsäljande Dream Matte Mousse, men för torr hy. Jag lovade att återkomma när jag hårdtestat den lite mer, och det tycker jag mig ha gjort nu. I ungefär en veckas tid har jag använt Dream Creamy Foundation varje dag; applicerad i arla morgonstund för att bäras en hel arbetsdag där en stor del av tiden spenderas framför en datorskärm. Jag använder en primer (Too Faced Primed & Poreless, mer om den i ett kommande inlägg) under, vilket jag brukar och jag tycker att Dream Creamy sitter riktigt, riktigt bra, hela dagen. Den glider inte omkring och jag tycker inte heller att jag blir blank i huden under dagen.

Tummen upp med andra ord!

Vad tycker du?

