Hår- och kroppsvård från Natuvive

Häromdagen när jag var på Apoteket sneglade jag över axeln på en som höll på att packa upp nya Natuvive-produkter som jag inte kände igen, men som såg spännande ut. När jag kom hem upptäckte jag att brevlådan var precis proppfull tack vare ett stort paket som visade sig innehålla just Natuvives nya hår- och kroppsvårdsprodukter – vilket sammanträffande!

Det finns alltså numera två hårvårdsserier från Natuvive: Papaya Revital shampoo & balsam och Pomegranate Hydra shampoo & balsam. Såhär beskrivs produkterna:

Papaya Revital: vårdande shampoo samt stärkande och reparerande balsam med närande papaya för torrt och skadat hår. Berikat med betaine och jojoba gör det håret lättskött och ger det sin naturliga glans och lyster tillbaka.

Pomegranate Hydra Shampoo & balsam med naturligt granatäpple och intensivt återfuktande ämnen. Berikat med silkesprotein och provitamin B5 gör det håret friskt glansigt och silkesmjukt utan att tynga ner.

När det kommer till kroppsvården har jag faktiskt gillat både papaya- och granatäppleserien. Papayaserien har varit en favorit vintertid tack vare de mjukgörande och återfuktande egenskaperna och granatäppleserien tycker jag om på grund av den väldigt goda doften. Därför känns det roligt med de två kompletterande kroppsvårdsprodukterna Papaya Smooth Body Butter och Pomegranate Moist Body Scrub.

Papaya Smooth Body Butter: Sammetsmjukt och extra närande body butter med naturlig papayaolja och vårdande sheasmör.

Pomegranate Moist Body Scrub: Mjukgörande scrub med naturligt granatäpple och exfolierande salt- och sockerkristaller. Ger huden förnyad lyster och omedelbar mjukhet.

Produkterna ska finnas att köpa på utvalda apotek sedan första april och kostar mellan 69:- och 119:-

Trots att jag är svag för kroppssmör måste jag säga att jag nog är ännu mer nyfiken på hårvården – speciellt granatäppleprodukterna.

Är det någon av produkterna som du är extra nyfiken på?

4 reaktioner på ”Hår- och kroppsvård från Natuvive

  1. Kerstin: ja, en tub är kanske lite lättare att handskas med i duschen, men samtidigt gillar jag att man tydligt ser hur mycket som är kvar.

    Emilie: ja visst gör de?

    Sminkan: håller med dig – handkrämerna är väldigt trevliga och jag gillade duschcrèmerna, lotionerna och deodoranterna också, så det ska bli spännande att se hur hårvården är tycker jag!

Vad tycker du?

