ACO Sense & Care kroppsvård

Den nya duschkrämen och kroppslotionen från ACO Sense & Care som jag fick för att prova har blivit riktiga favoriter. Produktinformationen hittar du här.

Duschkrämen är mjuk och krämigt löddrande. Den gör rent men utan att torka ut huden och luktar gudomligt gott. Jag inbillar mig att det är såhär bomullsfröolja luktar men jag har inga som helst belägg för det… hur som helst det luktar rent och med en svag aning av vanilj men inte som vaniljiga parfymer brukar lukta utan snarare lite som vaniljsås, utan att kännas sött eller tungt.

Lotionen har en ganska klistrig konsistens och först tror man att den aldrig ska gå in i huden, men trots detta absorberas den snabbt och huden känns direkt väldigt mjuk och smidig. Lotionen har samma milda härliga doft som duschkrämen och den rena varma doften stannar kvar  på huden förvånansvärt länge. Den håller huden väl återfuktad länge och motverkar torr och kliande hud vilket jag annars lätt kan få.

4 reaktioner på ”ACO Sense & Care kroppsvård

  1. Tina: vet inte om det är glycerinet som gör det. Jag är ofta nöjd med lotioner och fuktgivande produkter som innehåller just glycerin – det brukar funka bra på min hy.

Vad tycker du?

