L de Lolita Lempicka

Den omskrivna L de Lolita Lempicka benämns som en orientalisk vaniljdoft och innehåller bland annat apelsin, vanilj, kanel, musk och tonkaböna.

Jag brukar inte vara särskilt förtjust i vaniljiga parfymer, men det är något väldigt speciellt med L. Den har en mycket ovanlig ”saltig” ton som känns tydligt precis vid applicering och sedan dröjer kvar som en hint av sötlakrits. Låter det konstigt? Jag tyckte det när jag läste om den, men när jag testade den föll jag direkt och L är en av mina favoriter. Och visst är flaskan fin!?

Eftersom det alltid är kul att upptäcka nya dofter är jag nyfiken på din(a) favoritparfym(er)? Har du en favorit som du håller dig till, eller växlar du bland flera olika?

Glad påsk!

4 reaktioner på ”L de Lolita Lempicka

  1. Lät onekligen inressant, har aldrig hört talas om den förut faktiskt.
    Vart kan man få tag på den, känns som att jag måste prova denna?

  2. Lina: jag har köpt min på Parfym.se men jag rekommenderar ett provsniff innan, eftersom den har en väldigt säregen doft. Minns inte vart jag testade den innan jag köpte, men jag gissar att välsorterade parfymerier samt stora varuhus som NK och vissa Åhléns kan ha den.

Vad tycker du?

