Hårvård från Apoliva

Idag fick jag en korg fylld med färgsprakande flaskor – nya hårvårdsprodukter från Apoliva. Jag fick shampoo och balsam för färgat hår, för glansigare hår samt för skadat hår. Dessutom fick jag en hårkur för skadat hår. Spännande, jag ser fram emot att testa!

Såhär säger man om de nya produkterna:

Apolivas nya hårserie är framtagen för hår som behöver lite extra omsorg. Den innehåller produkter för färgat hår, glansigare hår, skadat hår, för ökad volym samt en vårdande hårdkur som återfuktar torrt och slitet hår. I serien ingår även schampon som motverkar mjäll. Varje produkt innehåller vårdande ingredienser och har en egen spännande doft av till exempel äpple, päron och apelsin i kombination med blommor och varma inslag av sandelträ, mysk och vanilj.

Apoliva säger sig vända sig till alla kvinnor som vill ha bra produkter till rimliga priser men som vägrar att kompromissa med kvaliteten – mycket tilltalande tycker jag.

Återkommer med mer information när jag hunnit testa produkterna!

5 reaktioner på ”Hårvård från Apoliva

  1. Tina: ja hårkuren är jag också nyfiken på, även om jag är slarvig med att använda den typen av produkter…

    Kerstin: jag har ytterst lite erfarenhet av hårvård som säljs på Apoteket, så det ska bli spännande att testa dessa!

  2. Hej!
    Kanske lite i senaste laget, men har du hunnit testa schampot och balsamet för skadat hår? Och hur var hårkuren? 🙂

    • Hej 🙂

      Shampoot och balsamet för skadat hår är lite sporadiskt testat men inte tillräckligt för att skriva en recension – jag använde det främst när jag hade långt hår och efter att jag klippte mig kort (ganska snart efter att det här inlägget skrevs) blev mina hårvårdsbehov annorlunda. Dock hann jag bilda mig en uppfattning om att produkterna för skadat hår fungerade bra även för mitt hår som har en tendens att bli fett i hårbotten – det brukar kunna vara lite klurigt annars!

      Hårkuren hann jag bara testa någon enstaka gång innan jag klippte mig så den har jag väldigt begränsad erfarenhet av.

Vad tycker du?

