Maybelline Dream Creamy Foundation

De senaste 2 1/2 åren har jag i princip uteslutande använt mineralpuderfoundation, men nu på senaste tiden har vanliga flytande foundations börjat vinna hyllmeter i mitt badrummsskåp. Inte så att jag helt övergett mineralpuderfoundations, men det är lite mer 50/50. En nyhet som fick mig att springa till butiken var att Maybelline släppt en variant av sin populära moussefoundation, fast för torr hy: Dream Creamy Foundation. De två ljusaste nyanserna, 020 och 021, verkade funka båda två vid ett test på osminkat ansikte, så jag slog till på den ljusaste av de två, 020.

Dream Creamy är väldigt lätt att applicera jämnt och fint över huden. Det är en relativt täckande foundation som vid lätt applicering ändå ger ett ganska täckande resultat, och det är lätt att bygga på ytterligare till helt täckande. Formulan påminner en hel del om Miracle Touch från Max Factor, men den här gör sig bättre på min hud – den är lättare att applicera tunt och känns också luftigare och lättare på huden.

Än så länge har jag inte satt Dream Creamy på prov en heldag framför datorn på jobbet, men jag återkommer när jag hårdtestat den!

En reaktion på ”Maybelline Dream Creamy Foundation

  1. Var kan man köpa den, finns liksom bara utanför sverige alltså beställa, svårt att välja rätt nyans 🙂

Vad tycker du?

