Kroppsvård från ACO Sense & Care

Handkrämen och nagelbandskrämen från Sense&Care (ACO) har varit stor favorit hos mig länge, så när jag i veckan fick ett paket innehållandes två nyheter från samma märke blev jag väldigt glad. Jag fick en duschcrème och en kroppslotion som är nya i sortimentet. De nya produkterna kommer, tillsammans med några klassiker som får ny design, finnas till försäljning på utvalda apotek från april.

ACO Sense & Care Moisturising Body Milk
En intensivt återfuktande kroppslotion som snabbt absorberas av huden och gör den omedelbart mjuk och smidig. Berikad med bomullsfröolja och den skyddande antioxidanten Vitamin E. Parfymerad.

Viktiga ingredienser: mjukgörande bomullsfröolja och fuktbindande glycerin.

ACO Sense & Care Silky Soft Cream Shower
En krämig och löddrande duschcrème berikad med bomullsfröolja som gör huden mjuk med en silkeslen efterkänsla. Parfymerad.

Viktiga ingredienser: Fuktbindande karbamid och mjölksyra, samt mjukgörande olja av raps, rik på antioxidanten Vitamin E.

Både lotionen och duschcrèmen har en mild och behaglig doft och jag återkommer när jag testat dem!

2 reaktioner på ”Kroppsvård från ACO Sense & Care

  1. Ninni: ja visst är det!? Jag tycker det har poppat upp mycket bra produkter de senaste åren. Blir spännande att se vad som händer nu när Apoteksmonopolet släppt också.

Vad tycker du?

