Color Club Gossip Column

Jade is the new Black som jag skrev om tidigare är ett av de få gröna lack som jag verkligen trivts i. Blå lack däremot känns mer ”jag” och även när det gäller de blå lacken gillar jag just nu extra mycket de fylliga crèmelacken. Gossip Column från Color Club är ett sådant, och det har en mättad men samtidigt klar petrolblå färg. Under vinterhalvåret använder jag gärna nästan-svarta lack, så nu till våren gillar jag de lack som har en kraftig färg men inte är riktigt så mörka.

Jag har inte så många lack från Color Club i min nagellackskorg, men de få jag äger har alla samma perfekta formula. I mitt tycke är Color Club, tillsammans med Misa, i topp när det gäller lack; de är lagom tjocka i konsistensen, lättmålade, har sjysst torktid (jag använder dock alltid snabbtorkande överlack) och framför allt sitter de bra.

Efter några dagar har jag fräschat upp manikyren med två lager av Orlys överlack Matte Nail Finish som jag gillar för att det inte blir helmatt, utan fortfarande har lite ”lyster”. Dessutom torkar det riktigt snabbt!

Brukar du använda matta lack och/eller överlack? Jag får erkänna att jag använder mitt matta överlack extremt sällan. Call me old-fashioned, men jag tycker att lacken i de allra flesta fall helt enkelt gör sig bättre med högblank finish.

3 reaktioner på ”Color Club Gossip Column

Vad tycker du?

