OPI Jade is the New Black

Jag har ännu inte riktigt fastnat för den mintgröna nagellackstrenden (även om jag medger att jag köpt ett mintgrönt lack), men det kanske kommer när sommaren närmar sig. Däremot är jag just nu riktigt insnöad på crèmelack i fylliga, mättade färger. Ett av de snyggaste gröna jag sett på länge är Jade is the New Black från OPI. Ibland tycker jag att OPI:s lack är lite för rinniga och tunna för min smak, men detta är både lättmålat och vältäckande (här har jag två lager). Färgen är inte gräsgrön utan har en lite mer blå underton. Vårigt och fint tycker jag, vad tycker du?

Har du slagit till på något av de mintgröna lacken?

3 reaktioner på ”OPI Jade is the New Black

  1. Åh så snyggt! Jag har Essies Mint candy apple på i detta nu, så jag tror man kan säga att jag (efter en del velande), fastnat för trenden.

  2. Äntligen någon som inte hjärndött hakat på minttrenden! Jag älskar alla de andra cremelacken, och det här gröna var grymt snyggt, men just mintfärgen känns… gräslig, helt enkelt.

  3. Kerstin: tack, vad kul att du gillar det! Du är ju långt ifrån ensam att ha hakat på minttrenden och det poppar ju upp nya mintlack överallt 🙂

    Karoline: ha ha, ja jag är nog lite benägen att hålla med dig… den riktigt mintgröna färgen är ganska osmickrande, i alla fall för mina färger. Däremot de ganska ljusa turkosa lacken är betydligt finare tycker jag!

Vad tycker du?

