Produkter från Cliniderm

Cliniderm är ett märke som jag sneglat på både en och två gånger sedan produkterna dök upp i butikshyllorna. Idag fick jag till min stora glädje två produkter för torr hy, som jag verkligen ser fram emot att testa; Barrier Repair och Optimal Strength Night Cream.

Barrier Repair: En extra rik formula som effektivt skyddar torr och stram hy. Hjälper huden att återuppbygga skyddsbarriären för att bättre stå emot yttre påverkan. Huden blir mjuk, len och omedelbart fri från torrhet. Använd som extra rik nattkräm, vårdande mask eller på särskilt torra områden. Utan parfym. Innehåller mjukgörande sheasmör och Niacinamid.

Optimal Strength Night Cream: Återuppbygger och stärker hudens motståndskraft för att förbereda den inför nästa dags påfrestningar. Aktiva fuktigivande ämnen förbättrar fuktbarriären och verkar för att hindra ålderstecken. Huden får förnyad spänst och elasticitet. Med parfym. Innehåller A-vitamin och Niacinamid.

Dessa kunde inte kommit mer lägligt eftersom min hy just nu är väldigt torr, fnasig och känslig. Barrier Repair kommer definitivt att komma till användning nästa vecka när jag åker till fjällen, återkommer med recension när jag testat!

Har du testat Cliniderm? Berätta gärna i en kommentar om vad du testat och vad du tyckt om produkterna. Jag är nämligen väldigt nyfiken även på rengöringsprodukterna, serumet samt dag- och ögonkrämen!

3 thoughts on “Produkter från Cliniderm

  1. Emelie: vad kul! det låter verkligen lovande tycker jag, jag ser fram emot att läsa resten av dina recensioner.

    Kerstin: då lovar jag att återkomma och berätta mer om dessa två produkter så snart jag testat🙂

Vad tycker du?

