Balm Balm Hand Balm

Jag blev ju alldeles förälskad i Balm Balm Face Balm, så jag slog till även på Balm Balm Hand Balm (även den i Rose Geranium eftersom jag älskar rosdoft) men här måste jag säga att jag faktiskt blev lite besviken. Doften är helt underbar, men produkten är otroligt odryg. Man får ta en rejäl klick ur den här lilla, lilla burken för att det ska räcka till hela händerna. Sedan tycker jag produkten är svår att jobba in i huden, det känns som att den ligger kvar som ett oljigt skikt väldigt väldigt länge. Det som nog drar ner betyget mest är att jag inte tycker att den har någon särskilt långvarigt återfuktande effekt, utan då har jag många vanliga hederliga handkrämer som är bättre.

Så mitt råd om du är nyfiken på Balm Balms produkter är att hellre satsa på tuben med Face Balm än burken med Hand Balm!

Vad tycker du?

