Essie Mink Muffs

Mink Muffs från Essie är ett av mina inköp från New York i höstas och jag vet faktiskt inte varför jag inte visat det tidigare, för det är ett lack som jag verkligen gillar och använt en hel del. Enkelt, sobert och snyggt på samma sätt som Jacques fast mer brunt. Det påminner även en del om Country Club Khaki, som har samma gråbruna ton men däremot är lite ljusare än Mink Muffins.

Jag tycker Mink Muffins är lättare att måla med än många andra Essie-lack jag provat. Det är inte så rinnigt och har en väldigt god täckförmåga – två lager räcker gott. Dessutom tycker jag att hållbarheten är bättre än snittet på mina lack!

Det kommer tyvärr dröja länge innan jag sportar längre naglar än detta, jag har återupptagit mina ridlektioner igen och att hålla på i stallet (kanske speciellt i kombination med det kalla vädret) är rena döden för mina naglar. Tur att jag trivs rätt bra med korta 🙂

4 reaktioner på ”Essie Mink Muffs

  1. Tina: vad roligt, visst är det fint!?

    Skorochmaskara: tack så mycket snälla du, vad glad jag blir! Jag filar på mitt inlägg…

    Kerstin: tack, vad kul att du gillar det!

Vad tycker du?

