Äntligen – gloss i min smak!

Gillar du läppglans? Du som följt mig ett tag vet att jag inte är nåt fan av det – klistrigt, kletigt och håret fastnar i det, vilket är både obehagligt och irriterande! Men nu har något hänt – jag har gått från att aldrig använda läppglans till att ha det nästan varje dag! Jag har nämligen hittat glosset som funkar för mig, och det är inte varken dyrt eller endast möjligt att köpa via nån webshop utan det är faktiskt H&M:s egna gloss. Jag gillar formulan hos glossen i tub bäst, de är inte alls sådär klistriga utan så mjuka att de mer känns som läppbalsam.

De härligaste, fruktiga, färgerna har dock glossen i vanlig hylsa, min favorit är det ljuvligt korallrosa Anni-Can Rock (närmast i bild):

Vilket märke är din favorit? Överraska mig och säg något annat än Lancômes Juicy Tubes… 😉

16 reaktioner på ”Äntligen – gloss i min smak!

  1. Nej usch, Juicy Tubes har jag helt ratat. Clinique Superbalm är min favorit, finns i snygga färger och återfuktar fantastiskt bra. Men de här lät ju inte fy skam de heller. 😉

  2. Jag stod och kikade på H&M’s gloss idag för jag har läst i många bloggar att de är bra men jag hittade ingen nyans som jag riktigt kände var bra för mig.. det var väldigt urplockat just nu där.

    Jag skulle bli jättetacksam för att se hur de ser ut på om du pallar med det någon dag när du fotar.. 🙂

  3. Åh, jo jag gillar verkligen HMs gloss också, har flera stycken så stark tvåa är de faktiskt. Outstanding numero uno är dock Victorias secrets Beauty Rush-glass. Smakar ljuvligt, ser så där lagom ”fuktiga-läppar” ut som jag gillar och sitter riktigt bra. Sedan gillar jag iofs Lancomes men tycker dessa är bättre och är ju till en bråkdel av Lancome i pris!

  4. Tina: jag får erkänna att jag aldrig ens testat Juicy Tubes – de var heta under min långa anti-lipgloss-era…

    Marybeth: inte omöjligt att det kommer lite bilder framöver! 😉

    Kerstin: en till som pratar gott om Superbalm, intressant!

    Sminkjante: nu blev jag ännu mer nyfiken på elf, har inte testat nåt därifrån!

    Anna: hm, Kiehl’s, det har du inte köpt i butik i Sverige va?

    Basteth: Victorias Secrets gloss har jag hört bra om från andra också. En kompis bad mig köpa ett lass åt henne när jag var i USA i höstas men knasigt nog köpte jag inte ett enda till mig själv! :-O

  5. Vad kul att du är igång med att blogga igen! Och nej, jag säger inte juicy tubes, har ett och tycker det är sådär. Mina favoriter kommer från Clarins tror jag, gillar typ alla läppglansen från dem.

  6. Anna: spännande, den kände jag faktiskt inte till, men måste genast kolla upp!

    Emma P: tack snälla du! Clarins säger du, jag har faktiskt aldrig testat deras läppglans!

  7. Jag har aldrig tänkt på att testa H&M:s egna märke men man kanske skulle göra det. Jag är så försiktig när jag köper läppglans för precis som du så klarar jag inte den klistriga och kletiga känslan, usch!

    Men ett läppglans som jag äntligen har hittat och som jag är väldigt förtjust i är Cremesheen Glass från MAC. Dom är inte alls kletiga utan riktigt mjuka och sköna att ha på läpparna. Dom är inte så billiga som H&M men så länge man slipper det klistriga och kletiga så är det värt det!

  8. Man kanske ska testa ett H&M gloss då, min favorit är Max Factors Silk gloss, dom är som flytande läppbalsam med färg. Inte klister alls och dom luktar väldigt gott. Dock avskyr jag dom med glitter i. Kornen är alldeles förstora och känns som peeling då man ätit upp själva glosset, och stora glitterkorn sitter kvar på läpparna. blä

  9. Jenny: får erkänna att jag inte testat MAC:s Creamsheen, men har hört mycket bra om dem!

    Tikaha: håller helt med om att det är läskigt när glitterkornen är kvar och känns tydligt – blä för det!

    haboubaa: ja jag är glad att jag gillar dem eftersom de är så prisvärda 🙂 IsaDoras har tyvärr aldrig funkat för mig :-/

  10. Viva la Divas gloss! Jag gillar nämligen när de är sådär extremt klistriga:) Tycker det känns som om de sitter mycket längre då, även om de kanske inte gör det.

Vad tycker du?

