Sheer Cover mineralmakeup

I veckan fick jag produkter från märket Sheer Cover hemskickat för att testa. Jag fick dels primern Base Perfector och två foundations, eftersom tanken är att man ska mixa fram den perfekta färgen.

Base perfector beskrivs såhär:

Gör att makeupen håller längre och hjälper till att förebygga att concealer och foundation samlas i fina linjer, rynkor och porer.

Base perfector ska appliceras i ett tunt lager över hela ansiktet efter att fuktkrämen fått gå in ordentligt i huden. Sedan ska man vänta ca 5 min innan man applicerar sin foundation.

Om Sheer Covers mineralfundation kan man läsa följande:

Sheer Cover Mineral Foundation SPF 15 är mineralfoundationen som ger dig fyra funktioner i en produkt: underlagskräm, puder, solskydd och hudvård. Till en början återfanns produkten endast på läkarmottagningar där den rekommenderades till patienter med hudproblem. Snart efterfrågades Sheer Covers välgörande egenskaper och lystergivande finish även av människor utan problemhud. Resultatet talar för sig själv – det ser och känns naturligt samtidigt som det håller hela dagen.

Jag fick nyanserna Nude och Bisque, som är de två ljusaste. Bisque är en varm nyans och Nude en lite kallare och vid ett snabbt test verkar två delar Bisque och en del Nude vara en bra mix för min hudfärg.

Eftersom jag de senaste åren hållt fast vid ett och samma märke när det gäller mineralpuderfoundation ska det bli spännande att testa ett nytt. Jag är extra nyfiken på primern, för det har jag faktiskt letat efter en ny.

Sheer Cover går att köpa på sheercover.se.

3 reaktioner på ”Sheer Cover mineralmakeup

  1. Roligt att du är igång och bloggar igen, har saknat dina inlägg!

    Jag är nyfiken på Sheer cover, såg en lökig tv-shopsreklam om det häromdagen men kunde ändå tycka att det kanske kunde vara en bra produkt. Ser alltså fram emot att se vad du tycker!

  2. marybeth: tack snälla du, vad roligt att höra! Jag har faktiskt inte sett TV-reklamen själv, vilket kanske är bra i det här fallet 😉

    sminkjante: trist! När jag såg dem i burken var jag ganska säker på att de skulle vara för mörka på, men faktiskt så passade färgen riktigt bra. Jag ska tillägga att jag tog väldigt lite av produkten, mindre än jag brukar ta av mitt EM-puder.

Vad tycker du?

