Wet’ n Wild Inferno

Inferno var ett av lacken jag shoppade i New York i höstas. Jag är väldigt svag för orangeröda lack men samtidigt är det svårt att hitta rätt nyans. Inferno tycker jag har en riktigt snygg, klar men djup orange färg och med ett fint gulguldigt skimmer.

Det är mörkare än Glorious orange och något mindre glittrigt än Orange pacific som jag visat tidigare. Lackets formula är lagom tunn/tjock och torkar hyfsat snabbt. Det finns egentligen bara en sak att klaga på och det är utformningen av flaskans kork, som ju också är det man håller i för att måla. Korken är väldigt vid och knubbig, och i kombination med ett ganska kort penselskaft gör det att korken hela tiden skymmer sikten när man ska måla! Om något skulle förbättras hade jag önskat en smalare och lite längre kork för stadigare grepp och bättre ”sikt” vid målningen.

2 reaktioner på ”Wet’ n Wild Inferno

Vad tycker du?

