Balm Balm Face Balm

Det är mycket krämer och återfuktare nu, men den här kalla vintern har jag verkligen behövt en massa extra till min hud. Mirakelgörande krämer i lagom stor tub som man lätt kan få plats med i jackfickan eller handväskan är helt oumbärliga för mig som är en riktig torris. Eftersom jag dessutom älskar rosdoft och gillar när det finns ekologiska alternativ har Balm Balm Rose Geranium Face Balm snabbt blivit en riktig favorit. En liten klick på torra läppar, frasiga nagelband eller allehanda torra partier ger omedelbart en mjuk och skön känsla. Å så doften… mmm.

Andra favoriter i samma kategori är REN Mayday Mayday Rescue Balm och Weleda Skin Food. Den sistnämda brukar jag inte använda på läpparna eller i ansiktet, men gärna på händer och nagelband.

Har du nån universalkräm som alltid hänger med i väskan eller fickan?

Vad tycker du?

