REN No.1 Purity Cleansing Balm

För en tid sedan skrev jag om REN:s nya rengöring som landat i min brevlåda. Egentligen var jag beredd att skriva om den redan efter första gången jag testat den, men jag besinnade mig för att inte skriva något förhastat utan ville testa den lite mer kontinuerligt. Hur som helst står jag fast vid samma intryck som jag hade från början, vilket är att det här är en riktigt bra rengöring för min hy. Information om produkten finns i det tidigare inlägget, så jag hoppar direkt till recensionen.

Användning: Jag masserar en liten mängd (ett pumptryck räcker) av rengöringen mellan handflatorna och stryker sedan ut det över ansiktet och masserar med cirkelrörelser. Om jag vill använda den till att ta bort ögonmakeup masserar jag den även över ögonen, annars undviker jag området kring ögonen. Till sist sköljer jag bort rengöringen med rikligt med ljummet vatten.

Effekt: Purity Cleansing Balm är oljebaserad och rengör huden på djupet och avlägsnar effektivt makeup. Låter som en klyscha va? Men det är faktiskt sant! Jag har aldrig, och då menar jag aldrig, testat en ansiktsrengöring som faktiskt lyckats ta bort ögonmakeupen, men det gör den här. Och då menar jag varenda spår av ögonmakeup. Efter användning känns huden verkligen ren på djupet men samtidigt också mjuk och återfuktad. Jag tycker också att min hy, som lätt får rodnader, känns lugnad och balanserad istället för röd, irriterad och flagig. Jag som har lite känsliga ögon kan däremot bli lite irriterad i ögonen efteråt, om jag får in produkten i ögonen (vilket är lätt hänt när man använder den även på området runt ögonen).

Sammanfattning/omdöme: En effektiv djuprengörare som är skonsam och lugnar huden men som trots detta även har kapacitet att ta bort alla spår av makeup. Fungerar som allt-i-ett rengöring för den som inte har så känsliga ögon, men om man däremot har det kan det vara värt att satsa på en separat ögonmakeupremover ändå för att slippa irritation av olja i ögonen.

5 reaktioner på ”REN No.1 Purity Cleansing Balm

  1. Låter som en värdig konkurent till min Pure Melt Cleansing Balm från Clarins. Får nog införskaffa mig en sån här. 🙂

  2. Hej!Kan man köpa REN-produkter i någon affär i Sverige eller är det internetshopping som gäller? 🙂 Och vad är det för prisklass på produkterna? :)Tack för en bra blogg!

  3. Tina: ja det kanske den är! Har inte testat någon liknande rengöring förut, men den är riktigt bra!Johanna: Rek. pris för just denna rengöring är 470 kr. REN säljs bl a på NK, Åhléns City och vissa Kicks-butiker. På nätet kan den köpas från t ex Inezza.se, Accessora.se, Eleven.se, Grooming.se.

  4. Vad roligt att du hittat en rengöring du gillar! Skulle gärna testa om det inte vore för priset- Tänk om jag gillar den, då blir jag ju pank! 🙂

  5. Marie: ja, det är ju härligt när man hittar nåt som funkar! Hittills måste jag säga att jag tycker att den är väldigt dryg!

Vad tycker du?

