Nytt på posten: Lumene Sensitive Touch

Jag börjar hämta mig från min förkylning men är fortfarande lite hängig och känner mig inte helt kry. I veckan som gick fick jag ett stort och tungt paket med produkter från Lumenes serie för känslig hy, Sensitive Touch. Just nu håller jag på och försöka göra mig av med diverse ”slattar”, men jag ser fram emot att testa den här serien.

Instant Relief Serum, Total Comfort Mask, Daily Moisture Lotion, Cleansing Emulsion, Gentle Toner, Daily Moisture Cream, Comforting Night Cream och Comforting Eye Cream

Produkterna i Sensitive Touch-serien är framtagna i samarbete med Finska Astma- och allergiförbundet och samtliga produkter är helt utan parfym och färgämnen. En ingrediens som återkommer i produkterna är lin, vars egenskaper beskrivs såhär:

Arctic linseed extract cares for and strengthens the skin, reduces redness and irritation and protects the skin against external stress factors. The high levels of natural polysaccharides in linseed extract rebuild the skin. The extract forms a microfilm on the skin, protecting the skin against external irritants and allergens.

Eftersom jag ännu inte testat någon produkt ur den här serien är jag nyfiken på om du gjort det, och i så fall, vad du tycker om dem?

2 reaktioner på ”Nytt på posten: Lumene Sensitive Touch

  1. Jag har testat ansiktsmasken och gillar den jättemycket. Perfekt ny när det börjar bli kallare och man behöver mycket fukt.

Vad tycker du?

