TRESemmé Heat Defence

I min goodiebag från presseventet för TRESemmé före sommaren fanns inte bara shampoo och balsam, utan även lite andra godsaker. Däribland en flaska Heat Defence, en värmeskyddande spray som används innan man fönar eller plattar håret för att minska slitage och ge håret glans.

Om produkten:

Professionell formulering som skyddar håret från skador av varma fönar eller andra varma stylingverktyg. Innehåller ett värmeaktiverat komplex som skyddar håret vid föning eller vid användning av plattång. Förebygger att håret blir matt och sprött.

Användning och effekt: Jag har långt hår och fönar det i princip alltid torrt efter att jag tvättat det, annars tar det helt enkelt för lång tid innan det torkar. Platta håret gör jag däremot inte så ofta, även om det händer. Jag sprayar produkten i längderna i fuktigt hår innan jag blåser håret torrt. Jag har även testat att använda den i torrt hår om jag velat platta det för att få bort ”valkar” i håret efter hästsvans eller liknande. Sprayen luktar väldigt gott och känns inte kladdig i håret. Efter att håret torkat känns det inte över huvud taget att man har en stylingprodukt i håret, det vill säga den gör inte håret varken kladdigt eller strävt.

Sammanfattning/omdöme: Jag gillar den här stylingsprayen för att den ger mitt långa hår lite lite stadga men utan att det egentligen känns att man har något i håret. Håret känns inte kladdigt eller strävt, utan känns fortfarande mjukt och följsamt. Sprayen har samma karaktäristiska doft som övriga produkter från TRESemmé och den är riktigt fräsch.

Vad tycker du?

