Å så bekännelsen

Nu ska jag inte hålla er på halster längre. Resan har såklart varit helt fantastiskt roligt och NY är verkligen en spännande stad att vara i. Förutom att flanera på stan för att uppleva atmosfären i staden, sippa kaffe på Starbucks och shoppa har vi bland annat sett Mama Mia på Broadway och strosat i Central Park. Men nog om aktiviteterna och över till shoppingen, eller hur!?

Den butik jag var inne i flest gånger var komiskt nog de amerikanska apoteken, som har hyllorna fyllda med allt en makeupoholic kan tänkas vilja ha. Hårvård, kroppsvård, ansiktsvård, makeup och nagellack, till väldigt bra priser. Här handlade jag en hel del med andra ord. Men självklart hann jag även med ett antal besök på Sephora och MAC. Här kommer en liten bildkavalkad som visar ett axplock av vad som gjorde min väska så väldigt tung på hemvägen…

Ögonskuggorna Western Leather och Preppy Look från Sephoras eget märke

Rouget Coralista från Benefit

Lacken Inferno, Shield och Morbid från Wet n wild

Sally Hansen Hard as Nails – den fantastiska nagelstärkaren som jag letat efter med ljus och lykta hemma i Svedala sedan jag tappade min flaska på klinkergolvet… Behöver jag säga att jag köpte mer än en flaska?

MAC Mineralize Skinfinish i färgen Medium

Ögonskuggor från märket IMAN i färgerna Pewter och Safari. Pewter är en snygg greige och Safari guldgrön.

Den hajpade läppsalvan från Carmex

Nagelbanskräm från Burt’s Bees: Lemon Butter Cuticle Cream

Underbart doftande fotkräm från Burt’s Bees: Coconut Foot Creme

Påfyllning av silkesdroppar från Biosilk – en gammal favorit som jag använt i ungefär tio år! Skyddar håret mot slitage från t ex hårfön och gör även håret glansigt.

7 reaktioner på ”Å så bekännelsen

  1. Lotta: vad kul att höra! Jag har hört bra om märket men aldrig testat någon av deras produkter tidigare.MissMalmberg: oh yes, det är ju det! 🙂

  2. Åh vilken härlig shopping! Visst är NY världens bästa stad?!Grattis till Coralistan, hoppas att ni får det lika bra som jag o mitt exemplar har det =)

  3. jag har hört talas om sally hansen produkter ska vara grymt bra, men har ej provat själv… vilken produkt borde man testa? någon som finns i sverige då 🙂

  4. Therese: jag måste säga att jag tycker att Sally Hansens produkter är ganska ojämna i kvalitén. Jag har testat ett antal olika nagelstärkare som verkligen inte levt upp till förväntningarna. Just den här däremot, Hard as Nails, är faktiskt helt suverän både som stärkare och som underlack på så sätt att det faktiskt bidrar till att lacket sitter längre. Första gången jag köpte den var i Sverige, på ett City Gross, men alla sådana butiker har inte Sally Hansen i sitt sortiment så den är lite marig att få tag på. Jag kan nog egentligen inte rekommendera någon annan Sally Hansen-produkt än just detta underlack faktiskt, eller jo, möjligtvis deras vanliga färgade lack också, de är helt OK.

Vad tycker du?

