Lumene Time Freeze Instant Cooling Eye Stick

Jag var ju grymt nyfiken på Lumenes ögonkräm i stickform som jag fick med mig hem efter ett trevligt pressevent på Star PR. När jag sedan läste Bjootis recension blev jag ännu mer sugen. Första testtillfället infann sig redan ett par dagar senare när jag vaknade upp dagen efter en kräftskiva och var mer än lovligt trött, och sedan dess har jag använt det en hel del.

Om produkten:

Uppfräschande stick för huden kring ögonen, för alla hudtyper. Ett svalkande och lätt fuktande stick som ger snabb hjälp för den trötta och stressade huden kring ögonen. Minskar svullnader och bleker mörk hud under ögonen. En kombination av aktiva ämnen i finsk ljung och vit torv ger fastare hud och förebygger uppkomsten av nya linjer. För snabb uppfräschning efter behov.

Användning: Jag duttar helt enkelt på krämen med sticket under ögat och använder sedan ringfingret för att sprida ut och klappa in krämen.

Effekt: Direkt efter applicering infinner sig en kylande och uppstramande känsla (väldigt lik den man får om man ligger och blundar med skivor av kylskåpskall gurka på ögonen, för dig som provat det). Det är helt klart en skön upplevelse dagen efter en kräftskiva, eller morgnar då jag är extra trött. Just nu har jag inte några större problem med varken mörka ringar eller riktiga påsar under ögonen, så hur väl krämen tar bort sådana törs jag faktiskt inte uttala mig om.

Sammanfattning/omdöme: Jag gillar det här sticket – det får mig att piggna till och känna mig fräsch morgnar då jag är trött och/eller känner mig svullen under ögonen!

Mer information om sticket finns även på Lumenes webbplats.

3 reaktioner på ”Lumene Time Freeze Instant Cooling Eye Stick

  1. Åh, det där verkar vara något för mig, jag har fått sånna trista påsar under ögonen på mornarna. Ska nosa på det där när jag kommer till butik.

  2. Blev också sugen efter Bjootis recension. Har känt på den i butik och gillar effekten (även om det är lite svårt att känna på handryggen), men luktar den inte rätt … äckligt? Lite unket. Eller så var det bara butiksexet.

  3. Ninni: ja gör det! Jag vet ju inte hur det verkligen funkar mot påsar, men det känns onekligen som att det stramar upp i alla fall.Heartcore: jag är väldigt känslig för underliga dofter, men jag har faktiskt inte alls tänkt på att detta skulle lukta konstigt! Kanske bara butiksexemplaret, eller så har du en väldigt känslig näsa!

Vad tycker du?

