TRESemmé Volume & Lift

Jag har sedan ett tag tillbaka testat den volymgivande moussen Volume & Lift från TRESemmé.

Om produkten:

Professionell formulering som ger extra fyllighet med långvarig volym och glans. Innehåller Pro Vitamin B5 som hjälper till att stärka håret och ge glans. Skyddar håret mot mekanisk styling och yttre påverkan. Innehåller UV-filter.

Användning och effekt: Jag fördelar moussen i fuktigt hår och fönar sedan håret som vanligt. Jag brukar föna med huvudet upp och ned tills håret är nästan torrt och om jag inte har bråttom fönar jag även längderna med en rundborste. Oftast hoppar jag över det dock.

Jag har inte använt mousse på många, många år eftersom min erfarenhet av mousse sträcker sig tillbaka till tonåren. Jag minns mest att håret blev klistrigt och klibbigt och konstigt, men den här moussen är helt annorlunda. Visst känns det lite klistrigt precis när man applicerar den, men när håret torkat känns det mjukt, följsamt och kanske aningen ”stadigare” än när jag inte har något stylingpreparat i.

Håret får helt klart mer volym när jag använder moussen än när jag fönar det på precis samma sätt men utan någon stylingprodukt i, och om jag jämför med andra volymgivande stylingprodukter jag provat (vilket hittills varit i sprayform) så tycker jag att den här är snäppet bättre än det mesta jag testat. Dessutom har moussen en underbar doft som gör att jag går och sniffar på håret när jag använt den!

Vad tycker du?

