AW hos Star PR

Idag har jag varit på trevligt After Work-mingel hos Star PR. Gissa om jag helt tappade koncepten när jag klev in i deras beauty-showroom som hade hyllor med härliga skönhetsprodukter från golv till tak! Förutom att jag gick loss ordentligt på alla produktprover i skönhetsrummet bjöds det även på vin, tilltugg och inte minst trevligt sällskap. Med mig hem fick jag bland annat shampoo och balsam för färgat hår från TRESemmé, en lugnande ansiktsmask för känslig hy från Lumene och produkter från Lumenes Time Freeze-serie; däribland ett stift för att minska svullnader och mörka ringar under ögonen, ett serum och en ansiktsmask.

TRESemmé Color Revitalizing shampoo och balsam

Produkterna i Color Revitalizing-serien innehåller UV-filter, Vitamin E och Aloe samt något som beskrivs som ett ”färgbindande komplex som förstärker färgens vitalitet och ger strålande glans”. Perfekt för mig nu, jag som nyligen färgat mitt hår!

Lumene Sensitive Touch Total Comfort Mask

Total Comfort Mask låter ljuvlig för känslig och irriterad hy! Eller vad sägs om detta: En mask för speciellt känslig hy med lugnande nordiskt linextrakt. Masken lugnare effektivt irritationer på huden, rodnad och värmeutslag i ansiktet. Den återger huden optimal fukt i 24 h.

Lumene Time Freeze
Time Freeze-produkterna bygger på finsk ljung och vit torv som enligt beskrivningen ska ge fastare hud och förebygga uppkomsten av nya linjer.

Lumene Time Freeze Instant Cooling Eye Stick

Lumene Time Freeze Instant Lift Mask och dito serum

Sticket används på huden runt ögonen och ska både minska svullnader och ta bort mörka ringar. Masken beskrivs som svalkande och att man får en omedelbar effekt i form av att huden känns fastare och spänstigare. Även serumet ska ge fastare hud och förebygga uppkomst av nya linjer.

Masken ska fungera lite som en ”askungencrème” och serumet ska vara bra att ha under makeup.

Jag är extremt nyfiken på stiftet! Tänk om det skulle funka, att det bara trollar bort svullnader och mörka ringar under ögonen!?

3 reaktioner på ”AW hos Star PR

  1. ledsen att göra dig besviken, men stiftet trollar inte bort mörka ringar osv. däremot är det väldigt skönt och svalkande, och ögonen känns iallafall mindre svullna, även om dom kanske inte är det på riktigt..

  2. Lotta: äsch då, typiskt! Men bara att slippa känslan av att vara svullen är ju trots allt värt en del!Ninni: vad kul att höra, jag ska ge mig i kast med de nya grejorna snart, när jag betat av några saker som är nästan slut 🙂

Vad tycker du?

