L300 Anti-Age System

I våras fick jag möjlighet att prova en relativt ny hudvårdsserie från L300: Anti-Age System och recensionen av dessa hudvårdsprodukter har efterfrågats från flera håll! Jag har testat den under drygt fyra veckor under försommaren, men inte hunnit skriva om den förräns nu.


I ett inlägg jag publicerat tidigare finns mer information om serien och produkterna, så här hoppar jag istället rakt på recensionen.

Användning: Jag använder rengöringsmoussen följt av ansiktsvattnet morgon och kväll. Sedan klappar jag in en liten klick av ögoncrèmen längs ögonhålans kant, stryker ut några droppar av serumet i ansiktet och applicerar till sist dag- eller nattcrèmen.

Effekt: Rengöringsmoussen avlägsnar makeup hyfsat bra, dock använder jag ändå separat ögonmakeupremover för att få bort all makeup utan att behöva gnugga i onödan. Hyn känns väl rengojrd, på gränsen till lite stram efteråt. Ansiktsvattnet känns milt, lugnande och uppfräschande på huden. Ögoncrèmen är väldigt dryg och känns lätt. Den går snabbt in i huden och jag tycker att den fungerar ypperligt som underlag för ögonmakeup. Serumet är lite vattnigt och flyktigt i konsistensen och är också lättapplicerat. Jag misstänker att den lätta konsisten gör att det är lätt att ta lite för mycket, så det känns inte lika drygt som ögoncrèmen. Dagcrèmen är ganska lätt i konsistensen. Den går snabbt in i huden och fungerar bra som underlag för makeup. Nattcrèmen är dryg, krämig och fyllig, och känns lyxigt vårdande och skön att smörja ansiktet med på kvällen.

Sammanfattning/omdöme: Jag är lite kluven inför den här serien faktiskt, några av produkterna känns inte alls bra, medan andra har blivit riktiga favoriter. Rengöringsmoussen fungerar inte alls till min hy, som stramar och känns lite irriterad efter användning. Ansiktsvattnet och dagcrèmen känns helt ok men inte ”wow” – de funkar men gör inte underverk. Jag misstänker också att dessa inte skulle funka till min hy under vinterhalvåret då den blir mer torr och kräver lite mer. Serumet känns lite lyxigt att använda men jag kan inte säga om det har någon reell effekt eller ej. Ögon- och nattcrèmen är i mitt tycke den här seriens Rolls Royce – det är två riktigt bra produkter som är både dryga och sköna att använda och som jag gärna tar med mig och använder tillsammans med produkter från andra serier.

I beskrivningen av serien sägs den återställa hudens fuktbalans, men det tycker jag inte att den gör för min hy. Jag misstänker att det är för att min hy är så pass känslig/reaktiv som gör att rengöringsmoussen helt enkelt inte passar utan snarare ger en obalans i hyn.

Hur väl serien motverkar hudens ålderstecken har jag svårt att yttra mig om eftersom jag ännu inte tycker mig ha så tydliga dito, annat än möjligtvis lite fina linjer runt ögonen.

4 reaktioner på ”L300 Anti-Age System

  1. Ögonkrämen har jag också, håller med om att den känns kanonbra 🙂 Annars byter jag nu ut L300:s rosa serie mot Apoliva care, hoppas den funkar lika bra för mig som den gjort för dig 🙂

  2. Har du provat ageloc? Denna produktserien är den enda i hela världen som går på djupet och förnyar cellerna. Mycket vetenskap bakom detta.
    Kolla in den på: futureskin.nsedreams.com

Vad tycker du?

