IsaDora Bohemian Rhapsody

Senaste kärleken är IsaDoras höstkollektion Bohemian Rhapsody. När jag läst om den har den i ärlighetens namn inte låtit så spännande, men häromdagen när jag fick se den IRL blev jag helt såld.

Ögonskuggspaletten med samma namn som kollektionen är jättefin, likaså Blush & Bronze. Jag föll även speciellt för det skimriga rödbruna lacket Frosty Chesnut.

 Av de tidigare paletter som släppts av den här typen har jag hittills endast fallit för de matta. De skimriga har helt enkelt inte haft färger som fallit mig i smaken, men med denna är det helt annorlunda. Bohemian Rhapsody känns välkomponerad för hösten med varma mjuka naturliga färger, samtidigt som den mörkaste bruna går att få riktigt riktigt mörk om man vill det.

Blush & Bronze kändes först inte intressant över huvud taget nu när vi går mot höst och vinter, men när jag tittade närmare på den upptäckte jag att färgen är dov och mjuk och passar betydligt bättre till en höstlook än jag föreställt mig.

Har du spanat på kollektionen? Hittat några favoriter?

8 reaktioner på ”IsaDora Bohemian Rhapsody

  1. Jag var inte heller så imponerad av Bohemian Rhapsody när jag såg promobilderna men precis som du så föll jag som en fura när jag såg paletten IRL. Den och duo-skuggan Mullberry Brown köpte jag utan att tveka. Jag älskar dem redan. Lacken är jag i allmänhete lite segare på att köpa. Vill gärna se någon bild innan jag köper.

  2. Det är inte min typ av färger men till rätt person är de nog skitsnygga! Nagellacket däremot såg väldigt frestande ut.Var på Kicks idag men såg inte röken av den där looken, måste nog ha glasögon på mig nästa gång.

  3. Ögonskuggepaletten ser mumsig ut. Gillar även bronzern och läppglanset mega wet gloss sheer i färgen choco glaze(?).Så någon prudukt ska nog få följa med hem!

  4. Japp, paletten åkte ner i shoppingkorgen samma dag den släptes på kicks här. Det har varit en test på Åhlens city liggande med texten "kommer snart nya färger" eller något liknande så jag hade redan testat den ett par veckor innan den släptes och gick bara och längtade. Tycker verklligen de är ursnygga!! Blev riktigt impad av duon också när jag var på Kicks så den kommer förhoppningsvis också införskaffas, liksom det lack du också trillade dit på.. inte ens lagt märke till lacket i promobildenra, tyckte inte något av dem verkade särskilt snygga, men nu när man såg det på displayen däremot… mums..

  5. Kerstin: paletten är faktiskt riktigt riktigt fin!Sminkjante: tyvärr har ju IsaDora en historia av att inte direkt ha attraherande promo-bilder (tycker jag i alla fall). Men IRL är just den här alldeles underbar! Jag har fingrat på Mullberry brown-duon också, men den har inte "kvalat in" ännu hos mig, men man vet ju aldrig… ;-)Sanna: tack! Jag har faktiskt redan testat skuggpaletten men det blev inget foto den dagen…Veronica: kolla på den, den är jättefin! Läpprodukterna är lite bäriga och mörka – snygga men inte på mig tror jag. Charlotte: det finns tre lack i kollektionen, de övriga två är lite krämigare och också väldigt snygga, men detta föll jag för direkt. Produkterna har kanske inte packats upp i alla butiker ännu.Emma: inte så lätt att välja (bort) nåt, eller hur!?Basteth: det var snabbt jobbat 🙂 Duon ser också fin ut men frestade inte mig lika omedelbart som den stora paletten.

Vad tycker du?

