TRESemmé Healthy Volume shampoo och balsam

Före sommaren var jag på en pressvisning för hårvårdsmärket TRESemmé som kommer att börja säljas i butik nu i augusti. Jag fick en sprängfylld goodiebag och har hunnit använda produkterna nu ett tag. Först ut att recenseras är Pro Vitamin B5 Healthy Volume Shampoo och Conditioner.

Såhär beskrivs produkterna:

Pro Vitamin B5 Healthy Volume Shampoo för fint och livlöst hår. Detta shampoo av professionell kvalitet innehåller uppbyggande ingredienser som ger volym utan att verka tyngande. Detta shampoo med silkesprotein och Pro Vitamin B5 hjälper till att bygga textur för ett friskt, fylligt hår.

Pro Vitamin B5 Healthy Volume Conditioner för fint och livlöst hår. Formuleringen innehåller uppbyggande ingredienser som bidrar till volym utan att verka tyngande. Detta balsam med silkesprotein och Pro Vitamin B5 hjälper till att bygga textur för ett friskt och fylligt hår varje dag.

Användning och effekt: Shampoot är drygt att använda och löddrar ”medelmycket” (det vill säga inte lika sparsamt med lödder som t ex Redken men inte lika mycket som de vanliga märkena man kan köpa på stormarknader etc). Efter tvätt känns håret rikigt riktigt rent, sådär så att det gnisslar lite om det. Balsamet är också drygt och känns lätt i håret. Jag låter det sitta i någon minut innan jag sköljer ur, och håret blir lätt att reda ut men utan att bli platt.

Sammanfattning/omdöme: Shampoot rengör ordentligt men varsamt och balsamet gör håret lätt att reda ut men utan att tynga ner. När jag stylar håret som jag brukar tycker jag att jag får mer volym redan vid hårrötterna när jag använt dessa produkter och jag tycker också att håret hålls fräscht något längre än vanligt.

5 reaktioner på ”TRESemmé Healthy Volume shampoo och balsam

  1. Jag köpte det schampo och balsam på Coop för 89:- idag. Ni som vill testa det passa på nu vetja! Ska testa det ikväll, hoppas det ger resultat.

  2. Tycker det är kanonbra!! Mycket för pengarna! Luktar gott och känns skönt i håret efteråt. Finns även styling som är jättebra också! Helt klart värt pengarna! =)

Vad tycker du?

