Sally Hansen Hard as nails Xtreme Wear Marine Scene

Hallå där! Nu är jag tillbaka på hemmaplan igen efter en lång sommarledighet. Hoppas att din sommar varit bra!

Jag har testat ett lack från Sally Hansen, tror att det är det första jag testar från det märket men jag är inte helt säker. Marine Scene är turkosskimrande med förvånansvärt god täckning. I flaskan ser det ganska skirt ut men om jag varit lite mer noggrann vid första lagret hade det nog räckt med två, men här har jag tre. Jag gillar den här färgen skarpt, dels bara av den enkla anledningen att det är turkost men även för dess subtila guldskimmer som syns fint i dagsljus. Jag tycker också om att det är en lite ljusare färg men utan att vara för neonig och knallig.


Tyvärr är det här lacket en mardröm att måla med. Lacket är segt och tjockflytande och när man målar drar penseln med sig färg bort från nageln vilket ger ett fläckigt resultat (som dock försvinner när man målar nästa lager, men ändå). Ytterligare en nackdel är den enormt långa torktiden. Även med snabbtorkande överlack tar det ruggigt lång tid för lacket att torka. På den översta bilden syns ett hack jag fick när jag inte orkade vänta på att det skulle bli helt torrt…

Färgen gör att jag gärna skulle vilja ha detta igen, men med tanke på torktiden vete tusan om det kommer att användas särskilt många gånger.

Vad tycker du är en acceptabel torktid för nagellack?

6 reaktioner på ”Sally Hansen Hard as nails Xtreme Wear Marine Scene

  1. jag älskar mina SH-lack men jag använder alltid snabbtorkande överlack. Hatar när det tar tid att torka… :DFin färg! Jag tror inte jag har det, men skulle lätt kunna tänka mig! Ebay?

  2. Jättehärligt somrig färg. När det gäller torktid så måste det gå fort. Har Essies snabbtorkande droppar. De är superbra.

  3. Sminkan: vad kul att du gillar färgen! Ja snabbtorkande överlack behövs onekligen… Nej, inte Ebay utan City Gross faktiskt!Sanna: tack, ja färgen är fin i alla fall!Sminkjante: tack, ja den är verkligen somrig! Essies droppar låter som ett bra tips, funkar de bra till alla lack?Linda: tackar! Men tio minuter låter mycket i mina öron, sånt tålamod har inte jag…

Vad tycker du?

