Prima paletter #6

IsaDora duo eye shadow Fake Black är något av ett guldkorn i samlingen, för om det är något som är svårt att hitta så är det snygga mörka blå skuggor! Fake Black är toksnygg att göra sotningar med och blir dessutom något annat än en vanlig klassisk sotning tack vare den metalliska mörka blå skuggan i duon.

 Den blå är något krämigare och mer välpigmenterad än den svarta och jag tror att förklaringen ligger i att den svarta är matt. Man får jobba lite mer för att få upp intensiteten på den svarta om man vill ha den riktigt svart, men det går.

4 reaktioner på ”Prima paletter #6

  1. Jag tycker faktiskt Isadora håller galet hög kvalitet till sitt pris, i alla fall på skuggorna. Både de lite krämigare 5-paletterna och de vanliga skuggorna tycker jag är suveräna och mycket bättre än många av de dyrare märkena. Den här ser riktigt finfin ut, länge försökt få till en bra blåsvart sotning och letat efter den optimala blåa, men det är svårt.:)

  2. Den ser ju väldigt fin ut, jag brukar inte vara impap av isadoras duoskuggor, men denna verkar bra. Dock tycker jag över lag att de matta är mer pigmenterade, men denna kan ju vara ett undantag. sen är ju kolsvarta skuggor rätt ovanligt med.

  3. Skor och maskara: ja visst gör de det. Det finns några produkter som känns sådär, men över lag tycker jag att de har väldigt bra grejor. Sminkan: ja den blå är väldigt fin, jag gillar att den är så pass mörk och dess lite metalliska finish.Emma P: håller med dig om att de matta brukar vara mer pigmenterade, därför var även jag lite förvånad över att det var mer oumph i den blå än i den svarta. Men som sagt, det är ganska lätt att jobba upp mer tryck med den svarta och en primer hjälper också till (vilket jag inte hade på handen under när jag lade skuggorna för att visa dem).

Vad tycker du?

