Prima paletter #4

Jag har lite svårt för paletter som innehåller för många skuggor – för mig är själva grejen att få lite hjälp att avgränsa mig och inte ha så mycket att välja mellan. H&M Decadent smoky eyes är med sina 10 skuggor lite på gränsen, men tack vare att skuggorna är så snygga, välmatchade och välpigmenterade tillhör den ändå en av mina favoritpaletter. Den övre raden innehåller palettens mörkare skuggor och den undre raden består av mellanmörka skuggor. Alla skuggor passar bra ihop, så man kan få till många snygga kombinationer och antingen mixa flera färger på samma rad, eller för en mer sotad look ha en eller flera skuggor från övre raden. Den här paletten släpptes hösten 2008. Då kostade den 59:- och jag har sedan sett den på rea, men jag är tyvärr tveksam till om den går att få tag på nu längre.

Jag har visat två makeuper med dessa skuggor, en turkos och grön och en i vinrött och grått.

4 reaktioner på ”Prima paletter #4

  1. Jag har letat efter den sedan januari då jag fick upp ögonen för den (något sent;) men tror knappt den sålts någonstans sedan i höstas.:(

  2. Den är så fin. Jag hade glömt bort den. Bra när man får tips från andra och "hittar" det i sin egen samling.

  3. Besteth: Vad synd! Jag vet att jag såg den på rean efter jul på nåt enstaka ställe, men sedan dess har inte jag heller sett den i butik.Sminkjante: Ja visst är det!? Man kan ju inte ha allt "on top" liksom.Kerstin: Nej, riktigt användbara färger och bra tryck i skuggorna tycker jag!

Vad tycker du?

