TRESemmé pressvisning

Ikväll har jag varit på ett mycket trevligt pressevent på Hotellet arrangerat av Cederroth och Star PR. Under kvällen presenterades det amerikanska hårvådsmärket TRESemmé som i augusti lanseras på den svenska marknaden. Produkterna är framtagna tillsammans med hårstylister och bland de produkter som kommer att säljas i Sverige finns flera som är anpassade just för det typiskt skandinaviska, fina, håret – låter bra tycker jag!

TRESemmés slagord är ”Professional, Affordable.” och konceptet går ut på att ha produkter av salongskvalitet i stora förpackningar, till resonabla priser och mer lättillgängliga att köpa. I sortimentet som lanseras i Sverige ingår 15 produkter – både shampoo, balsam och olika stylingprodukter – i serierna Moisture Rich, Healthy Volume, Colour Revitalizing och Anti Breakage.

Med mig hem fick jag en mycket generös goodiebag:


Pro Vitamin B5 Healthy Volume Shampoo, 900 ml
Pro Vitamin B5 Healthy Volume Conditioner, 900 ml
Vitamin E & Pro Vitamin B5 Reconstructing Deep Conditioning Treatment, 500 ml
Heat Defence Styling Spray, 300 ml
Volume & Lift Extra Body Mousse, 300 ml
Freeze Hold Extra Strong Hairspray, 500 ml

I bagen fick jag även en plattång från Philips med titaniumplattor och ett mycket väldoftande doftljus.

Produkterna verkar mycket lovande och jag är extremt nyfiken på att testa det här märket! Återkommer med mer information om produkterna en annan dag, nu väntar sängen!

Vad tycker du?

