Natuvive AquaMineral kroppsvård

I Natuvives serie AquaMineral finns, förutom ansiktsvården även kroppsvård i form av duschcrème och bodylotion.

Beskrivning av produkterna:

AquaMineral shower gel: Uppfriskande för kropp och själ med naturliga fuktbindare och essentiella havsmineraler som är viktiga vid produktionen av nya hudceller. Den lätta formulan rengör skonsamt och lämnar huden återfuktad med en fräsch doft.

AquaMineral bodylotion: Naturliga fuktbindare och essentiella havsmineraler återfuktar effektivt din hud. Den lätta formulan, med en fräsch havsdoft, smälter in i huden och ger en skön silkeslen känsla som varar länge.

Användning och effekt: Dusckrämen är dryg och mjukt löddrande. Den rengör huden skonsamt utan att göra huden det minsta stram eller torr. Kroppslotionen är väldigt lätt i konsistensen, mer som en mjölk. Även den är dryg och väldigt lätt att applicera och den går snabbt in i huden. Huden känns mjuk och väl återfuktad.

Sammanfattning/omdöme: Prisvärd och funktionell kroppsvård för hud som behöver fukt. Jag kan tänka mig att lotionen inte är riktigt tillräcklig för torrare hy som kanske behöver både fett och fukt. Till exempel tror jag inte att lotionen skulle vara tillräcklig för min hy vintertid.

4 reaktioner på ”Natuvive AquaMineral kroppsvård

  1. Hej!Jag skulle vilja ha tips på varför kajalen eller eyelinern försvinner från ögonen. Alltså de sitter inte perfekt under hela dagen. Efter ett tag ser de ut som man ska på Hallowenfest( svart runt ögonen)

  2. Englainnan: menar du kajalen innanför fransraden, d v s på "vattenlinjen", eller mer utanför? När det gäller innanför har jag tyvärr inga tips, men däremot utanför kanske några. Jag grundar alltid med primer hela vägen intill fransrötterna och om jag ska lägga ögonpenna brukar jag först lägga lite ögonskugga under och sedan även över för att fixera. Men sedan kan man ju behöva "kolla till" den ändå under dagen för att ta bort om den inte håller sig på sin plats, men jag tycker att det ändå brukar sitta hyfsat om jag gör på det här sättet.

  3. Okej, men om man inte har nån primer då?Jag är värdelös att make mig och jag ser ut som en lessen hund, de kanske har med ögonbrynen att göra. Men jag har varit och plockat dom ,men ändå.Tack ändå!

Vad tycker du?

