Handkräm med SPF från Neutrogena

Jag tror inte på mirakel när det kommer till hudvård men däremot på produkter som ger min hy rätt typ av fukt och vård. Hyn i ansiktet tar jag hand om ganska väl men värre är det med mina händer, där är jag slarvig. Händerna utsätts dagligen för både väder och vind och under sommarhalvåret ofta helt utan skydd mot solens skadliga strålar – man brukar ju säga att händerna avslöjar ens rätta ålder.

För att inte bara smörja händerna med återfuktande handkräm utan även skydda händerna lite mot solens strålar gav jag mig ut på jakt efter en handkräm som har hyfsat SPF men som ändå är smidig och går in i huden bra. Det fanns inte många att välja på, men jag hittade en från ett gammalt favoritmärke, Neutrogena. Handkrämen heter Anti-Ageing hand cream och har SPF 15. Eftersom jag har positiva erfarenheter av Neutrogenas handkrämer sedan tidigare slog jag till på två tuber direkt – en till handväskan och en att ha hemma.


Den är ganska tjock i konsistensen men väldigt dryg och jag tycker att den går in i huden ganska snabbt. Händerna känns lite kladdiga en stund efteråt, men det går inte att jämföra med hur det är med rena solskyddsprodukter där man får en kladdig hinna som ofta finns kvar länge.

6 reaktioner på ”Handkräm med SPF från Neutrogena

  1. Den måste jag också prova! Just nu har jag en från Nivea som är ganska bra, ff a för att de säljs i minituber på ICA Maxi.

  2. Kerstin: Nivean, är den med SPF? Håller med dig om att det är bra med sånt som säljs på t ex ICA Maxi (som för övrigt fått ett riktigt sjysst sortiment på skönhet!). Förr har man kunnat köpa Neutrogena på ICA Maxi, vet dock inte hur det är just nu.

  3. eller hmm.. är det den här kanske? Måste kolla på tuben hemma, minns ej vilken färg det är på texten på tuben :-/http://www.eleven.se/crabtree-evelyn-la-source-hand-therapy-4083.html

Vad tycker du?

