Prima paletter #1

Först ut är en ganska nyfunnen favorit, Make Up Factory eye color #03. Detta är en palett med fyra skimriga skuggor i gråtoner, från ljust silvergrå till ”nästansvart”. En av de främsta anledningarna till att jag är så förtjust i den här paletten är att jag tycker det är så svårt att hitta snygga grå skuggor. Antingen drar de åt blått, eller åt brunt. Men dessa fyra är alltså, enligt mig, alldeles perfekt grå.

Make Up Factorys ögonskuggor är väldigt krämiga i konsistensen och jag tycker att pigmenteringen håller hög klass. Dessutom sitter skuggorna väldigt bra hela dagen.

För ett tag sedan visade jag en enkel sotning gjord med denna palett.

5 reaktioner på ”Prima paletter #1

  1. Spännande! Jag har sett märket tidigare, men inte hört om kvaliteten. Att de ljusare skuggorna är mindre än de mörka tycker jag är ett + i paletter. Dessa verkar lovande!

  2. Ninni: vad bra! Det kommer mera, jag lovar :-)Kerstin: ja hittills har jag väldigt positiva erfarenheter av ögonskuggorna från detta märke! Dock är det nog tvärtemot det du säger; det är de ljusare skuggorna som är större och de mörkare som är mindre. Fast det kanske var så du menade trots allt?

  3. Vilket bra inlägg! Tycker också att många grå skuggor drar åt blått. Har kollat på just denna palett så nu vågar jag nog slå till!

  4. Fröken frodig: vad kul, ja, jag är jättenöjd med min och hoppas att du också blir det om du slår till!

Vad tycker du?

