Ekologisk hudvård från Natuderm

För flera veckor sedan fick jag ett paket med prover från Oh la la Health & Beauty på en ny hudvårdsserie som jag inte hunnit skriva om förräns nu, Natuderm. Sortiment innehåller ekologiska produkter för både kropp och ansikte. Huvudingrediensen i Natuderms produkter är ginko biloba, som kombineras med havtorn, oliv eller silica. Dessutom innehåller produkterna inga syntetiska färgämnen eller parfymer och inte heller parabener (ett konserveringsmedel). Alla ingredienser ska vara ekologiska; antingen ekologiskt odlade eller vildväxande.

Natuderms produkter finns från maj att köpa på Coop.

I mitt paket fanns följande prover:

Skin care oil Ginko & Sallow thorn (havtorn), Hand cream Ginko & Olive samt Foot Balm Ginko & Aloe vera.

Jag har även hunnit testa produkterna jag fick, så här kommer några snabbrecensioner:

Skin care oil Ginko & Sallow thorn
Jag använder hudvårdsoljan istället för bodylotion och applicerar över hela kroppen efter duschen. Oljan har en mild och fräsch doft, är lätt att applicera och går väldigt snabbt in i huden för att vara en olja. Huden känns återfuktad, mjuk och smidig och effekten är bestående.

Hand cream Ginko & Olive
Handkrämen är dryg och går snabbt in i huden och utan att lämna någon hinna kvar, vilket gör att händerna inte känns kladdiga efteråt. Dock tycker jag att effekten inte består särskilt länge, utan man behöver smörja in händerna ofta om man använder denna. Doften är jag inte jätteförtjust i, den luktar konstigt nog både gott och lite konstigt samtidigt – det är som att olika ingrediensers naturliga dofter slår igenom utan att blanda sig bra med varandra.

Foot balm Ginko & Aloe vera
En lätt fotcreme som snabbt går in i huden och gör fötterna mjuka och smidiga. Den här är inte så kraftig och passar därför kanske inte den som verkligen behöver en dunderkur för riktigt torra och fnasiga fötter, däremot funkar den bra som vardagsåterfuktare. Trots att ginko och aloe vera står som huvudingredienser har fotkrämen en traditionell fräsch doft av pepparmint.

Vad tycker du?

