Proffs Dry Shampoo

Proffs Dry Shampoo är ett torrschampoo i sprayform som används för uppfräschning av håret mellan tvättarna. Det finns två typer av formulas på torrschampoo, antingen pulverform som man strör i håret invid hårbotten och sedan borstar ur, eller som detta, sprayform.

Användning: Sprayen appliceras i torrt hår genom att man lyfter på längderna och sprayar invid hårrötterna. Jag borstar inte igenom håret efteråt utan formar det med fingrarna.

Effekt: Sprayen fräschar upp håret och om man har känslan av lite fett hår vid hårbotten försvinner den. Håret blir lite mattare och får mer texur och stadga – något som passar mitt mjuka och glatta hår väldigt bra.

Sammanfattning/omdöme: Proffs torrschampoo är ett bra sätt att förlänga tiden mellan hårtvättarna. Det ger dessutom bra stadga och gör håret lätt att forma. Sprayformulan gör den lätt att applicera, den doftar betydligt trevligare än många andra jämförbara produkter och till sist är det suveränt att den endast kostar 45 kr. Jag kommer absolut inte att köpa något dyrt salongsmärke nästa gång nu när jag vet att denna är minst lika bra!

4 reaktioner på ”Proffs Dry Shampoo

  1. åh har varit på jakt efter torrshampo, ska absolut testa detta efter ditt omdöme!! har använt Lee staffords förr med gott resultat men denna verkar ännu mer prisvärd 😀

  2. Linda: ja jag skulle absolut rekommendera att testa detta först. Lee Staffords var ett av de jag också tittade på men jag tyckte att det hade en så stark och obehagligt stickande lukt :-(Tina: ja gör det! Jag tycker att effekten håller i sig betydligt längre med detta jämfört med Toni&Guy.

  3. Jag har Lee Staffords, men vill inte använda det pga av den hemska lukten! Måste prova detta, tack för tipset! 🙂

Vad tycker du?

