Nailpolish by H&M Enchantress Emma

Ninni skrev i en kommentar att nya nagellack har så roliga namn och här kommer ännu ett udda: Enchantress Emma, från H&M. Detta är ett härligt ljust turkost lack med en krämig formula. Jag upplever detta lite tjockare i konsistensen än andra lack jag testat från H&M men jag tycker ändå att lacket flyter ut bra på nageln och slutresultatet blir jämnt. Nyansen är väldigt fin – den drar något mer åt grönt än vad som framkommer på bilderna. Två lager behövs för bra täckning, eventuellt tre lager om man målar lite slarvigt.


Jag bestämde mig för att ta ett överlack med skimmer istället för ett vanligt transparent, här har jag Jessica Cosmetics Holographic top coat i silver ovanpå:

9 reaktioner på ”Nailpolish by H&M Enchantress Emma

  1. Ninni: ja, visst är det!?Sissi: känner igen det där med att ha saker stående som man inte hunnit testa! 🙂 Makeuponista: ja, OPI är fenomenala på kluriga nagellacksnamn!Sminkan: tack, ja jag gillar det och känner mig inte alls obekväm i detta som jag gjort i andra ljusa turkosa lack jag testat!

  2. Men gud, jag har ju glömt bort det här lacket helt! Skulle ju köpa det för namnet tänkte jag. inget fel på färgen, men det är namnet jag vill åt:)

Vad tycker du?

