Vill ha: FACE eye makeup remover

Det är lustigt att man inte alltid förstår hur bra en produkt är förräns den är slut. Förut har jag haft Vichys ögonmakeupremover och bytte sedan till FACE:s. Nog tyckte jag att den var bättre, men när flaskan väl var slut så blev det att jag köpte Vichys igen istället, mest av gammal vana. Men nu märker jag ju direkt hur mycket sämre den faktiskt är! Det går åt betydligt större mängd remover och ändå behöver jag jobba (läs: gnugga) betydligt mer för att få bort all makeup – inte bra för den känsliga och tunna huden runt ögonen! Nog för att FACE:s kostade lite mer men om man slår ut det på hur mycket längre den räcker tror jag tamej tusan att den blir billigare ändå, och även om den inte blir det så är den värd varenda krona. I helgen är det jag som travar iväg till närmsta FACE-butik för att köpa mig en ny remover!

Vad använder du för att ta bort din ögonmakeup?

7 reaktioner på ”Vill ha: FACE eye makeup remover

  1. Ibland hör man änglakörerna! Jag var på väg att köpa Cliniques Take the Day Off, men i väntan på att bestämma om jag verkligen hade råd använde jag min jojobaolja, och kände mig så nöjd så nöjd. Så det är vad jag använder nu! Först blöter jag ansiktet så t ex mascaran ska lösas upp lite, sen tar jag ett par tre droppar i handen, gnuggar ihop händerna och sedan masserar jag ögonen lite. Tvättar av allt med rengöringsmousse från Cliniderm. Jag vågar inte testa någon dyrare makeuprengöringsolja, för då kanske jag hade fått det som vana! 😉

  2. Jag har en mörkblå flaska från Yves Rocher just nu, men den är inget vidare faktiskt. Den jag hade innan var från Sephoras eget märke, den var bättre, men inte suverän.

  3. Marie: olja låter onekligen som ett mycket prisvärt alternativ! Men, blir du inte irriterad/geggig i ögonen av det?Ninni: visst är det svårt att hitta en som är riktigt bra!?Kerstin: hör hört mycket positivt om den men jag gillar inte tvåfas…sara: ah, Body Shops, den har jag aldrig testat!

  4. Alltså, olja är ju lika geggigt som en oljebaserad kommersiell remover… Jag upplever inga som helst problem, när jag tänker efter blir jag mindre simmig i blicken av jojobaolja än av t ex Lumenes tvåfas remover!

  5. Marie: precis de erfarenheterna har jag av tvåfasremover – att man liksom blir simmig i ögonen (mycket träffande beskrivning!). Intressant att höra att du inte upplever det med oljan däremot!

Vad tycker du?

