Plötsligt – alla dessa torrschampoon!

För några år sedan kändes torrschampoo som något som endast användes av gamla tanter som inte ville blöta ner håret, men nu plötsligt finns en uppsjö av olika varianter och även de mer lättillgängliga märkena har nu torrschampoo i sitt sortiment. Det första torrschampoo jag testade var Toni&Guy Refreshing dry shampoo som jag inte alls tyckte om. Dels luktar det ruggigt illa och dessutom gör det helt enkelt inte jobbet, i alla fall inte med mitt hår. Faktum är att jag inte märker någon skillnad alls av att använda det!

Efter tips från min frisör köpte jag istället Label M Dry shampoo, som jag tycker funkar betydligt bättre än Toni&Guy. Jag lyfter på längderna och sprayar mot hårrötterna där håret är i behov av en uppfräschning. Sedan rufsar jag med fingertopparna och håret får genast mer volym och känns fräschare.

Nu börjar min flaska Label M ta slut och idag släntrade jag igenom avdelningen med hårvårdspreparat på Åhléns city. Döm om min förvåning när jag såg att det fanns hela sex olika torrschampoon att välja mellan! Jag var nära att köpa Kisby’s, som alltid får bäst i test, men valde bort den i sista stund på grund av att det är i pulverform – det vill säga inte lika smidigt att t ex ha i handväskan för uppfräschning under dagen. Jag har redan Dust It från Schwarzkopf som är ett stylingpreparat som bygger på samma princip, det är bra men kan ibland få håret att se dammigt ut om man råkar få för mycket. Det fanns i alla fall flera varianter i sprayform och jag bestämde mig till slut för budgetvarianten från Proffs. Dels tycker jag att det vore väldigt trevligt om det går att få ett bra torrschampoo till det facila priset av 45 kronor och dessutom så tycker jag att Proffs saltvattenspray är en av de bästa på marknaden, så kanske att de lyckats med torrschampoot också!?

Använder du torrschampoo, och i så fall, vilken är din favorit?

7 reaktioner på ”Plötsligt – alla dessa torrschampoon!

  1. Jag använder torrschampo från Lee Stafford. Det luktar ganska starkt, men jag tycker det funkar jättebra på mig! kostar runt 80-100 kr 🙂

  2. Frida: Ja just ja, Lee Stafford var ett av dem jag valde mellan. Det gick faktiskt bort just pga doften, Proffs luktade mycket mer diskret och även godare, mer blommigt.Emelie: Aaah, Kisbys i sprayform, minsann, det hade de inte på Åhléns City!

  3. Jag har provat Lee Stafford och Toni & Guy tidigare och Proffs är bäst av dessa tre enligt mig! Både Lee Stafford och Toni & Guy luktar förjäkla illa!

  4. Haha inlägget fick mig att minnas torrschampot från Apoteket vi använde när vi var små på landet innan vi hade dusch. Det var ett tjockt puder som man pudrade hela håret med och sen borstade ut. Lukten påminde om malkulor. ;)Jag använder Toni & Guy's torrschampo sedan mer än ett år tillbaka och jag älskar det. Funkar på mig.

  5. jag har testat flera olika varianter:Lee Staffors (luktar gubbparfym)Toni & Guy (funkar inte speciellt bra)Label M (dyrt!)Toni&Guy Model.Me Erin O’Connor (luktar rengöringsmedel)så igår köpte jag också Proffs på Åhlens (fast jag betalade bara 39 kr) och hoppas att det kommer funka bättre!ett tips om du gillar Dust It men tycker att det är lite svårdoserat är Björn Axens nya Styling Powder i sprayform. det är jättebra!

  6. när jag först upptäckte torrschampoo blev jag hur lycklig som helst! nu slipper jag tvätta mitt hår VARJE DAG! jag började använda Lee Staffords, men nja den var sådär. Nu köpte jag ny igår, Proffs! Hoppas det är bättre för priset kan ju inte bli bättre =)

Vad tycker du?

