Aussie Luscious Long

Luscious Long var den serie från Aussie som jag var mest nyfiken på och nu när mina Active Moist-flaskor tagit slut och Kicks dessutom har specialpris på Aussies produkter (79 istället för 95 kr) slog jag till på både shampoo och balsam. Luscious Long är, som namnet antyder, till för det långa håret och ska göra håret mjukt och följsamt samt motverka flygighet.

Användning och effekt: Shampoot är drygt och ger lika fylligt och krämigt lödder som Miracle Moist. Efter att schampoot sköljts ur känns håret nästan gnisslande rent men utan att för den skull kännas torrt. Balsamet är fylligt och känns vårdande samtidigt som det inte tynger ner. Håret blir lätt att reda ut men utan att kännas platt. Jag har rakt hår men med en tendens till självfall och tycker att mitt hår får lite mindre fall efter att jag använt dessa produkter. Håret blir blankt och ser friskt och välmående ut, och jag tycker faktiskt att mitt hår känns mer medgörligt och lite mindre flygigt.

Sammanfattning/omdöme: Luscious Long shampoo rengör på djupet och balsamet vårdar håret och gör det mjukt, blankt och lätt att reda ut. Produkterna passar säkerligen även ypperligt till kortare hår.

Vad tycker du?

