REN Mayday Mayday Rescue Balm

Jag har aldrig riktigt gillat den otroligt hajpade Eight Hour Cream från Estée Lauder, men däremot eftersökt en kräm som har de utlovade effekterna. Gissa om jag hoppade högt när REN:s nya Mayday Mayday Rescue Balm dök upp i brevlådan idag!

Mayday Mayday beskrivs såhär:

Ett naturligt alternativ till Eight Hour Cream! Mayday Mayday Rescue Balm är en ren, bioaktiv universalkräm som gör underverk på väderbiten, sliten och irriterad hud. Den lindrar mindre hudirritationer som spruckna nagelband, lättaresolskador samt torra läppar, armbågar, fötter och händer. Alfalinolsyra från lingon tillsammans med antileukine och ruleuca-algextrakt lugnar och verkar antiinflammatoriskt. Naturliga fosfolipider och ceramider stärker hudens barriäregenskaper. Kamomill och rosa viol motverkar rödhet och lugnar mindre irritationer.

Hudtyp: Mycket irriterad, torr, flagnande. Speciellt anpassad för torra områden: händer, armbågar, knän och läppar.

REN finns att köpa bl a på Accessora, Blush, Eleven och Grooming.

Jag är jättenyfiken på den här krämen och glad att jag fått möjlighet att testa den. Återkommer självklart när jag provat den!
3 reaktioner på ”REN Mayday Mayday Rescue Balm

  1. sv: Ja parfym är en onödig ingrediens i hudvård.Jag hoppas på en riktigt positiv recension på Mayday Mayday. Själv älskar jag Eight Hour Cream men vill gärna byta ut den mot något mer naturligt.

  2. Tina: men ack så sant – parfym känns onekligen ganska onödigt i hudvård!Apropå parfym kan jag säga att Mayday Mayday har en alldeles underbar blommig doft men utan syntetiska parfymämnen 🙂

Vad tycker du?

