Nailpolish by H&M Mad about you

Mad about you är ett blålila lack från H&M:s kollektion av holografiska lack. Många kanske tycker att dessa har för lite holografisk effekt, men för mig som inte riktigt gillar värsting-holo-lacken känns detta perfekt. Jag tycker absolut att det blir en holografisk effekt, men lite mer subtil än till exempel holo-lacken från China Glaze eller OPI.

Färgen skulle jag beskriva som i gränslandet mellan lavendellila och blåbär med mjölk, det är alltså en kall blålila ton.

Två lager räcker gott för full täckning. De första två bilderna är tagna med blixt, den tredje i dagsljus:

8 reaktioner på ”Nailpolish by H&M Mad about you

  1. Vilken fin och vårig färg! Jag kan ibland tycka att en del holo-lack är lite för mycket för mig att ha på mig på jobbet ex så det här verkar mer lagom. och framförallt färgen får mig att tänka på syrener och ljumma vårkvällar..:) Snart är vi där!

  2. Det var väldigt snyggt- jag gillar att det är så dovt blått. Annars är jag inte mycket för blåa lack. Men detta måste jag nog köpa.

  3. Kisse: ja, det är en jättefin färg och H&Ms lack är absolut riktigt prisvärda!Vicky: då skulle du nog gilla detta, för det är lite mer subtil holo-effekt, vilket även faller mig i smaken.Veronica: precis, visst är det fint att det inte är så knallblått utan ligger i gränslandet mellan blått, grått och lila!?Sminkan: färgen gör sig verkligen inte i flaskan! Detta var det jag var minst sugen på men nu när jag testat det gillar jag det bättre än t ex det rosa från samma kollektion, färgen överraskar när den kommer på!

  4. Vad snyggt det var! jag har samma nagellack i rosa och guld. men det rosa är min favorit. sjukt snyggt blir det 😀

Vad tycker du?

