Makeuppenslar från Kohlindo

Att rätt verktyg är A och O för en välgjord makeup är väl knappast en nyhet. Beroende på användningsområde finns det olika rekommendationer angående vilket material som är bäst, och om man tittar på penslar av äkta hår finns det en mängd olika hårtyper, som har olika egenskaper och funktion.

Kohlindo importerar handgjorda makeuppenslar från Japan och säljer dem i sin webshop. Priset på dessa är betydligt högre än de penslar jag vanligtvis köper, men det har sin förklaring i att varje pensel är ett hantverk i sig och är gjord för hand, en process som tar ungefär tio dagar per pensel.

När Malin på Kohlindo kontaktade mig och frågade om jag var intresserad av att testa några penslar ur deras sortiment kunde jag inte tacka nej och i veckan dök ett paket med 18 olika makeuppenslar upp som jag nu får låna en vecka för att prova. Eftersom jag främst var nyfiken på puder- och ögonskuggspenslar finns det många sådana i paketet, men jag har även fått testa en del annat, som till exempel ögonbrynspenslar, läppenslar, en kabuki och en solfjäderpensel, s k fanbrush.

En titt ner i paketet med fint emballerade penslar.

Etuiet, innehållande 14 olika makeuppenslar.

Än så länge har jag inte hunnit testa allt men har några dagar till på mig innan penslarna återvänder till sin rättmätiga ägare. Hittills kan jag säga att det har varit väldigt roligt att prova och jämföra med de penslar jag själv brukar använda. Jag har hittat flera nya favoriter men också även upptäckt att vissa penslar jag har själv är riktigt bra. Återkommer självfallet om de olika penslarna när testveckan är över!

En reaktion på ”Makeuppenslar från Kohlindo

Vad tycker du?

