Orly Country Club Khaki

Jag har en förkärlek för crèmelack i obskyra gråbeige färger, och Country Club Khaki från Orlys vårkollektion 2009 är ett väldigt snyggt sådant. Det är lite O’boy-färgat och med ett mycket diskret inslag av lavendellila i vissa vinklar. Country Club Khaki har en lagom tunn formula och är väldigt lättmålat, precis som Orlys lack brukar vara.

Här har jag två lager, vilket täcker bra. Som du ser på bilden blir färgen precis så som den ser ut i flaskan, trevligt!

Torktiden är kanske lite längre än vad jag är van vid men jag tycker ofta att crèmelack (och även metalliclack) torkar lite långsammare än skimmerlack, som majoriteten av mina lack är.

9 reaktioner på ”Orly Country Club Khaki

  1. Ninni: Självklart har jag Jacques 😉 Det är betydligt mörkare, se t ex här. I så fall är det mer likt Viva la Diva no.6 men det är istället ljusare och mer ”bara beige”, detta är mer ljus choklad och har som sagt en touch av lavendel i sig också. Jag har inget lack i min samling som är dupe till detta.

  2. Sminkan: tack! Jag blev själv positivt överraskad faktiskt!Jamily: it’s lovely, right? Thanks for your kind words about my blog!Ninni: vassego :-)Sminkjante: tack! Ja jag gillar det, lite o’boy sådär!Rebecka: oj, det var ingen dålig utmaning! Jag kan inte lova nån nittiotalsmakeup i närtid eftersom sminkningarna jag visar är mina vardagssminkningar som jag har på jobbet, men kanske om inspirationen kommer smygande nån kväll eller helg… håll utkik!Sanna: kul! Ja det är liksom snällt men ändå lite speciellt!

Vad tycker du?

