REN F10 Enzymatic Smooth Radiance Facial Mask

För ett tag sedan fick jag ansiktsmasken F10 Enzymatic Smooth Radiance Facial Mask från REN att prova från Recipe for men.

Produktinformation:

En exfolierande mask som rengör djupt och stimulerar cellförnyelseprocessen. Resultatet är len, tonad hud med strålande lyster. Enzymer från papaya avlägsnar varsamt döda hudceller. Vitamin C från körsbär och essentiella oljor från apelsin, mandarin, grapefrukt och ananas neutraliserar fria radikaler. Arktisk svartvinbärsolja samt essentiella fettsyror med Omega-6 & 3 helar och lugnar.

Användning: Jag applicerar masken efter rengöring men undviker huden runt ögonen. Masken får sitta ungefär 10 minuter innan jag sköljer bort den med ljummet vatten. Masken har en ganska klistrig och ”sockrig” konsistens, den bästa liknelse jag kommer på är honung. Jag lägger ett ganska rejält lager som jag liksom klappar ut. Masken torkar inte under verkningstiden och när jag ska skölja bort den börjar jag med att fukta händerna och liksom klappa huden för att lösa upp masken något innan jag börjar skölja av den.

Effekt: Masken känns fruktigt uppfriskande och efter användning känns huden ren och fräsch och med en jämn färg och en frisk lyster. Känslan är ungefär densamma som efter en vanlig traditionell exfoliering men utan de rodnader man ibland kan få av kornen i sådana scrub-produkter. Därför känns den här masken skonsammare men med samma uppfriskande resultat. Jag har känslig/reaktiv hy och måste generellt vara försiktig med alla exfolierande produkter, men den här verkar göra jobbet utan att irritera huden.

Sammanfattning/omdöme: En riktig uppfräschande mask som exfolierar huden på ett skonsamt sätt och även fungerar för känslig/reaktiv hy. Döda hudceller avlägsnas utan scrubbande och huden får ett friskt utseende med jämn ton och fin lyster redan efter första användningstillfället.

3 reaktioner på ”REN F10 Enzymatic Smooth Radiance Facial Mask

  1. Jag har också testat den där men märkte ingen skillnad förutom att min hy kändes mycket torrare efteråt.

  2. Therése – jag hoppas att du menar nagelbilderna i det förra inlägget för på bilden där jag håller masken är de inte direkt söta… :-)Emelie: nej, vad synd! Min hy känns som sagt märkbart fräschare och jag tycker inte alls att jag blir torrare, jag som annars har lätt för att bli just det. Tänk vad individuellt det är med hudvård ändå.

Vad tycker du?

