Bloggkväll med Lily Lolo på Pashion

Nyss hemkommen från ett trevligt bloggmingel hos Pashion Cosmetics i SOUK-gallerian med anleding av att de börjar sälja det brittiska mineralmärket Lily Lolo. Vi var ett gäng bloggare fick chansen att klämma och känna på produkterna och fick hjälp att prova ut rätt färg på foundation som vi fick med oss hem som gåva.

Jag har aldrig testat Lily Lolo innan men tilltalas av att produkterna bygger på få ingredienser och inte heller innehåller bismuth oxychloride som många reagerar på. Sedan är det trevligt med ett märke av hög kvalitet som prismässigt ligger på betydligt mer human nivå än de andra ”stora” mineralmakeupmärkena som säljs i butik (t ex i.d., Youngblood, Jane Iredale). En foundation från Lily Lolo ligger på ca 250 SEK.

Ögonskuggor, rouger, foundations och finishing powders från Lily Lolo.

Under kvällen blev jag sminkad med ”min” foundationnyans Warm Honey, ett finishing powder, Flawless silk, som är ett skimrande puder som optiskt ”trollar bort” fina linjer och ojämnheter i hyn genom sina ljusreflekterande egenskaper samt det persikorosa rouget Cherry Blossom. Förutom att jag fick en foundation som gåva så köpte jag även Flawless silk då jag verkligen gillade den milt ljusreflekterande effekten. Jag velade länge om jag skulle köpa rouget eller ej men bestämde mig för att avvakta och testa de övriga produkterna lite först.

Hur som helst hade jag en trevlig kväll. Som lite kuriosa kan jag berätta att jag träffa Emelie som driver bloggen P’ssion och vi lyckades identifiera varandra utan att ha sett mycket mer än närbilder på varandras ögon på bloggarna!

Å så nåt helt annat, kolla in de små påskläckerheterna som bjöds:

6 reaktioner på ”Bloggkväll med Lily Lolo på Pashion

  1. Åh vad kul ni verkar haft! Hade de fått in Wet’n Wilds nya sortiment ännu? Tycker att deras web-butik är supertrög med att få in nyheter… suck. Bor ju 50 mil från butiken (i Gbg).

  2. Jag kikade låååångt bak i ditt arkiv och såg att du provat Nivea volume ultra glossy eller vad det nu heter. Är det ett bra glos/stift att ha nu i sommar?Tack för en superinspirerande blogg!

  3. Ninni: vet du, jag hade bara ögon för Lily Lolo den kvällen så jag törs faktiskt inte svara på om de hade Wet’n’wilds nya sortiment.Sminkan: jamen det var det också! :-)Inthemake: ja det var jättetrevligt!Heartcore: ja sminkningen kändes bra, dock har jag inte testat den hemma själv ännu. Emma: ja om du menar Nivea Beautés ”Volume Shine Ultra Gloss” så kan jag absolut rekommendera dem. Jag gillar gloss som är i läppstiftsformula och inte så klistriga i konsistensen. Dessutom finns de i flera fina färger också!

Vad tycker du?

