Smith’s Lip balm Minted rose

I ett tidigare inlägg jag skrev om Smith´s Rosebud Salve kunde jag inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte om läppbalsamdet i fråga. Men den där burken har faktiskt fått hänga med och blivit något av en favorit, så nyligen slog jag till på dess lite mintigt fräscha syster, Smith’s Lip balm Minted rose. Den har som namnet antyder en doft av pepparmynta i kombination med vårdande oljor från ros. Jag gillar ”tandkrämsdoften” och det kyliga pirret man får på läpparna av pepparmyntan!

Har du testat någon av de andra varianterna på Smith’s läppbalsam? Vilken är din favorit?

9 thoughts on “Smith’s Lip balm Minted rose

  1. Jag föredrar klassiska Rosebud, men har varit sugen på mint-varianten ett tag nu. Har Strawberry som jag inte gillar alls, konsistensen är helt annorlunda. Hård och känns inte alls lika mjukgörande.

  2. Just Minted rose följer med i min handväska jämt. Jag älskar mint och kamfer i läppprodukter- det känns så fräscht och ”upplyftande” på läpparna.

  3. Jag gillar den klassiska Rosebud bäst. Den är underbar att ha på läpparna.. lite synd bara att det inte sitter kvar längre.

  4. Heartcore: jamen den här var inte tokig, testa den du!!Veronica: ja visst gör det!? Åsa: sant, jag håller med dig där, det försvinner rätt snabbt, och det är precis samma med denna.anna: mm, visst är den härlig!?

  5. Jag har provat den vanliga, strawberry, mint och brambleberry rose. Den sistnamnda ar bast for den har honung som gor lapparna mycket mjukare.

  6. Mikaela: Brambleberry rose – den tyckte jag luktade lite skumt när jag sniffade på dem. Fast den kanske är bra!

  7. TYcker inte att de är något vidare och med tanke på innehållet ska man nog inte ha det på läpparna. Jag använder det numera bara till nagelbanden.

Vad tycker du?

