L’Erbolario Ansiktskräm med kamomill, ginst och lakrits

För en tid sedan fick jag ett paket med prover och en ansiktskräm från Piani som representerar märket L’Erbolario i Sverige.

Ansiktskräm med kamomill, ginst och lakrits var jag väldigt nyfiken på då den är speciellt för känslig hy med tendenser till rodnader.

Såhär beskrivs krämen:
För känslig hy med anlag för hudrodnad. Vid daglig användning förebygger krämen hudirritationer och hudrodnader som orsakas av yttre faktorer (vind, luftförorenigar, stark kyla och UV-strålar).

Crèmen har en lite klistrig konsistens precis när man applicerar den men sedan går den förvånansvärt fort in i huden. Jag har lite svårt för doften som är lite frän, men det negativa med doften vägs upp av hur skönt den faktiskt återfuktar och lugnar huden. De dagar då det har varit riktigt kallt ute tycker jag att min hy har känts mindre stram och irriterad av kylan så det här känns som en bra vintercrème när man behöver extra skydd och näring.
3 reaktioner på ”L’Erbolario Ansiktskräm med kamomill, ginst och lakrits

  1. Jag fick också prova den och jag gillar den. Just på vinter så brukar min hy strama rejält, förut hade jag vitaminkur med aloe vera från Rosenserien och när den tog slut så hade jag en ansiktskräm för torr hy, samma märke, var tvungen att ha olja under och ändå stramade. Denna kräm däremot känns riktigt skön. Blev positivt överaskad.

  2. Lina: ja precis, just till vintern känns den rikigt bra!Sminkjante: jag gillar också lakrits, men det finns någonting annat i doften också, som jag inte kan sätta fingret på och som jag inte riktigt gillar. Men effekten väger över till det positiva tycker jag!

Vad tycker du?

