Maybelline pure.liquid mineral foundation

Ni är många som efterfrågat en recension av Maybellines nya flytande mineralfoundation, pure.liquid mineral foundation som jag skrivit i förbigående att jag använt. Jag har inte velat göra en regelrätt recension utan att testa lite fler gånger, men nu känner jag alltså att jag har testat tillräckligt för att våga uttala mig.

Användning: Oftast föredrar jag att använda fingrarna när jag lägger flytande foundation då värmen från fingrarna får produkten att smälta in i huden bättre. Jag vet att många använder foundationpensel men jag har aldrig kommit överens med dem och förstår förmodligen inte hur de ska användas. Jag har provat att applicera pure.liquid både med en latexfri svamp och med fingrarna och tycker att det funkar bra med båda appliceringssätten. Pure.liquid är både dryg och lätt att få jämn.

Effekt: Pure.liquid är ganska täckande och jämnar ut hudtonen bra men utan att ge ett ”spacklat” resultat. Jag har normal – torr hy och har ibland även partier där hyn till och med är lite fnasig. Tyvärr tycker jag att fnasigheterna accentueras av foundation generellt, och är är inte pure.liquid bättre än någon annan foundation. Men i övrigt ger den ett jämnt resultat som håller sig fint hela dagen och det känns inte helle som att den torkar ut huden. Om jag jämför denna med Maybelline Affinitone som jag testat nyligen tycker jag att pure.liquid känns mer lämpad för torr hy – jag får mer lyster och glöd i huden med pure.liquid än med Affinitone. Jämför jag med Lumenes flytande mineralfoundation, Lumene Double Stay Mineral makeup foundation, är pure.liquid lite lösare i konsistensen och lättare att applicera och få jämn medans Lumenes ger ett mer täckande resultat.

Sammanfattning/omdöme: pure.liquid är en dryg och lättapplicerad flytande foundation som ger ett jämnt och naturligt resultat. Den passar dessutom bättre till min torra hy än många andra foundations. Bland de flytande foundations jag testat på senare tid får den här anses vara favoriten just nu.

Något jag inte granskat är innehållsförteckningen. Om man strävar efter att ha en helt ren mineralprodukt utan andra tillsatser kan det vara värt att studera den lite för att se vad som ingår.

5 reaktioner på ”Maybelline pure.liquid mineral foundation

  1. Jag har också testat den ett tag nu och håller med dig. Tyvärr kommer jag inte riktigt överens med flytande så jag är tillbaka till EM igen.

  2. Jag pendlar mellan Max Factor Miracle Touch, Maybelline Affinitone och den här, och so far gillar jag nog denna mest, mest för att den finns i ”min” färg. Miracle Touch är jättefin, men för mörk. Affinitone ger jättefint resultat, men är nog lite för gul. Kan man inte mixa allihopa? =P

  3. hejsan. verkligen skit bra. Så ska tralla ner till affären nästa vecka får det nog bli minsann. =) Bra jobbat! Läste de andra oxå om make up store som jag vart inne på oxå och även Nivea beauty lift, som jag köpte. Den duger för ”vardagliga, snabba dagar” men denna hoppas jag mkt på nu. tack o ha det bäst kram på dej

  4. Sminkjante: håller med dig där, jag föredrar också mineralpuderfoundations över lag.SaintBella: ja det där med att hitta rätt nyans är inte lätt! Sophia: jag har inga planer på det faktist, när det kommer till puderformsvarianten är jag väldigt nöjd med Everyday Minerals som dessutom är billigare också. Det skulle vara om någon kastade en burk efter mig, för jag planerar inte att gå och köpa den själv faktiskt.davidsson: ja man får ju prova sig fram, det är så individuellt vad som passar. Hoppas att du gillar den!

Vad tycker du?

