Äntligen, som jag trånat!

Idag strök jag runt MAC-disken i PUB-huset länge och väl. Jag vet inte hur många ögonskuggor jag provade men det var en ansenlig mängd. Anledningen till mitt besök var att jag hade bestämt mig för att unna mig en Mineralize skinfinish och kanske en Paint pot – två produkter som jag gått och tänkt väldigt länge att jag skulle vilja ha. Efter att ha provat olika nyanser blev det till slut Mineralize Skinfinish Redhead (från Redhead-kollektionen), Paint pot Bare study samt ögonskuggorna Girlie och Femme Fi (från Brunettes-kollektionen). Jag vet inte om skuggorna ser tråkiga ut men jag föll för den mjuka gammelrosa tonen hos Girlie och tror att Femme Fi kommer att vara alldeles underbar som highlighter med sin ljusa champagnefärg. Det var svårt att välja färg på Paint poten men eftersom jag främst tänker använda den som ”fäste” under ögonskuggor ville jag ha en ganska ljus och neutral färg, då kändes Bare study bra.

Mineralize Skinfinish ”Redhead” – inte för att jag är rödhårig men däremot väldigt svag för persikofärger…

Paint Pot Bare Study – en ljus beige krämskugga med pärlemorskimmer.

Ögonskuggorna Girlie (satin formula) och Femme Fi (veluxe pearl formula).

Jag har hört så mycket bra om MAC:s Paint pots som bas för ögonskugga så jag har höga förväntningar. Har du testat MAC:s Paint Pots? Vad tycker du om dem?

7 reaktioner på ”Äntligen, som jag trånat!

  1. Bare study är super, jag använder nästan enbart den som bas för mina ögonskuggor. Den kan mycket väl bli den första sminkprodukt jag någonsin tar slut på 🙂

  2. Åh, jag älskar mitt MSF i Redhead. Var också lite sugen på Femme Fi, allt som går åt champagne får mig att sukta.

  3. Emelie: åh, det låter lovande!! Det där med att inte ta slut på produkterna känner jag väl igen… Jag skulle gärna se mindre förpackningar till lägre priser faktiskt rent generellt när det gäller makeup!Karin: ja det förstår jag i så fall! Jag är också väldigt förtjust i det jag testat från MAC hittills men har egentligen inte så många grejor därifrån. Heartcore: Ha ha, då är vi lika! 🙂 MSF Redhead var slut på det första MAC-stället jag kollade på så jag blev faktiskt lite nervös, men så hade de det på det andra stället *puh*

  4. Johanna: ja den är verkligen bedårande! Och verkar poppis också efterson den redan var slut på Åhléns City.Inthemake: ja det var lite lyxigt med storshopping hos MAC 🙂

Vad tycker du?

